TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2006-11-29 - Wspólna promocja polskiej gospodarki i turystyki poprzez POPGiT - założenia

Do głównych celów Polskiej Organizacji Promocji Gospodarki i Turystyki będzie należało: wsparcie eksportu, przyciąganie inwestycji zagranicznych oraz promocja polskiej gospodarki i turystyki. Najnowszy projekt ustawy zakłada zintegrowanie w POPGiT działań promocyjnych, które wymagają ujednolicenia strategii oraz lepszej koordynacji.

reklama


POPGiT ma prowadzić promocję polskiej gospodarki i turystyki w oparciu o jedną strategię i w ramach jednego, dużego budżetu. Dzięki temu ma zostać zapewniony jednolity przekaz promocyjny, który będzie skierowany do przedsiębiorców, podmiotów branży turystycznej, organizacji biznesowych oraz władz samorządowych zarówno krajowych jak i zagranicznych.

Nowa organizacja będzie dysponowała środkami finansowymi, stanowiącymi co najmniej sumę obecnego budżetu POT i PAIiIZ. Według ministra koncentracja dotychczasowych zadań tych organizacji pozwoli na ograniczenie administracji, obniżenie kosztów obsługi oraz sprawniejsze wykorzystanie posiadanych funduszy.

Do zadań POPGiT będzie należało również wdrażanie środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013. Polska Organizacja Promocji Gospodarki i Turystyki, odpowiedzialna za całość promocji gospodarczej i turystycznej będzie Instytucją Wdrażającą priorytet 6, w skład którego wchodzą działania promujące eksport, inwestycje oraz turystykę oraz działanie 4.5, które wspierają inwestycje o dużym znaczeniu dla gospodarki.

Dotychczasowe zadania POT, czyli współpraca z branżą turystyczną, realizacja zadań i dystrybucja środków w obszarze promocji turystycznej w całości przejmie Polska Organizacja Promocji Gospodarki i Turystyki. Nowy projekt nie narusza obecnej struktury oraz funkcji Regionalnych i Lokalnych Organizacji Turystycznych.

Według projektu, obecne Polskie Ośrodki Informacji Turystycznej oraz Wydziały Promocji Handlu i Inwestycji, które podlegają Ministerstwu Gospodarki w nowej agencji będą funkcjonowały jako oddziały zagraniczne POPGiT. Dzięki temu liczba placówek, które zajmują się promocją polskiej turystyki zwiększy się o Wydziały Promocji Handlu i Inwestycji. Będą one działały w polskich placówkach dyplomatycznych.

Nowe przepisy mają zostać wprowadzone przez nowelizację ustawy o Polskiej Organizacji Turystycznej i przekształcenie jej w Polską Organizację Promocji Gospodarki i Turystyki. W najbliższym czasie projektowi zostanie nadany tryb legislacyjny z konsultacjami międzyresortowymi oraz społecznymi. Przedłożenie projektu nowelizacji Radzie Ministrów zaplanowano na styczeń 2007 roku.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com