TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Dla Macieja Kwiatkowskiego, nowego szefa Centralwings sprawą priorytetową jest cięcie kosztów. W tym celu postanowił nawet wyprowadzić spółkę ze stolicy.
reklama
Tania linia lotnicza Centralwings, która należący do LOT rozpoczęła poszukiwania miejsca na swoją bazę. Zamierza opuścić lotnisko Okęcie i przenieść się do jednego z portów regionalnych.
Maciej Kwiatkowski, od trzech tygodni prezes Centralwings poinformował - Chciałbym, by przeprowadzka nastąpiła jak najszybciej. Dodał, że najbardziej komfortowym rozwiązaniem byłoby znalezienie miejsca gdzieś na Mazowszu. Rozważa między innymi pozostające cały czas w sferze planów lotnisko w Modlinie.
Przeprowadzka nie jest jedyną zmianą, jaka czeka spółkę w najbliższym czasie. Nowy prezes planuje też zmianę strategii, której głównym celem jest jak najszybsze osiągnięcie rentowności poprzez cięcie kosztów.
Maciej Kwiatkowski wyjaśnia - Rezygnujemy z latania na główne lotniska. Chcemy korzystać z tańszych portów. Do tej pory Centralwings był jedynym przewoźnikiem niskokosztowym, który korzystał z portu Okęcie.
Kwiatkowski zaznacza - Pierwszy krok to przenosiny do terminalu Etiuda. To dla nas na tyle istotna pozycja kosztowa, że decyduje o rentowności firmy.
W zimowym rozkładzie lotów przewoźnik będzie oferował przeloty na podlondyńskie lotnisko Stansted. Dotychczas lądował na droższym Gatwick. Kwiatkowski tłumaczy - Na razie będziemy latać do obu portów. W przyszłości możliwa jest decyzja o pozostaniu tylko na Stansted.
Centralwings planuje w tym roku obsłużyć 1,32 mln pasażerów, w tym 805 tys. osób w połączeniach regularnych.
Prezes szacuje - Na koniec 2006 roku przychody Centralwings powinny zbliżyć się do 0,5 mld zł. Kwiatkowski dodał, że to kiedy firma stanie się zyskowna zależy od przyjętej strategii, ale uznano to za cel pierwszorzędny.
Centralwings nie zamierza zrezygnować z operacji czarterowych. Jednak Krzysztof Kapis, nowy prezes LOT uznał, że należy poddać analizie zasadność łączenia dwóch typów działalności w jednej spółce.
Szef Centralwings wyjaśnia - To byłoby nieracjonalne. Jednak wraz z rozwojem firmy trasy czarterowe możemy przekształcić w regularne, a biura turystyczne będą korzystać z bookingu grupowego.
Spółka zrezygnowała z planowania powiększania floty. Kwiatkowski wyjaśnia - Musimy reagować elastycznie. Jednak dodał, że Centralwings na pewno nie zrezygnuje z boeingów.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami