TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2009-02-11 - MSiT zadba o promocje oraz wzrost konkurencyjności polskiej turystyki?

Ministerstwa Sportu i Turystyki podało, iż głównymi planami ministerstwa na tok 2009 w zakresie turystyki są: wzrost konkurencyjności gospodarki turystycznej, promocja Polski jako kraju, który jest atrakcyjny turystycznie oraz ocena wpływu kryzysu na polską turystykę.

reklama


Rzeczniczka resortu Małgorzata Pełechaty powiedziała, że celami działań resortu w tym roku będą: podniesienie konkurencyjności polskiej gospodarki turystycznej, wzrost jakości świadczenia usług turystycznych, a także popularyzowanie w środowisku turystycznym informacji na temat możliwości uzyskiwania funduszy strukturalnych przeznaczonych na rozwój turystyki. Mało tego, resort ma zamiar wpłynąć na zwiększenie uczestnictwa Polaków w turystyce krajowej i wypoczynku, a także promocję Polski, jako kraju, który jest atrakcyjny turystycznie, co z kolei sprawi, że zwiększeniu ulegnie liczba turystów, wskutek czego wzrosną wpływy z turystyki krajowej i zagranicznej.

Rzeczniczka resortu podała, że turystyka wpisuje się również w przygotowania do Euro 2012, dzięki organizacji w 2009 roku II Międzynarodowej Konferencji "Turystyka wobec UEFA EURO 2012".

Pełechaty oceniła, że wymienione cele przekładają się na konkretne zadania i formy ich realizacji. Niezbędne dla zwiększenia konkurencyjności polskiej gospodarki turystycznej jest m.in. tworzenie ram prawnych, które mają wpływ na rozwój turystyki.

Rzeczniczka podała informacje, że w roku 2009 zaplanowano nowelizację ustawy dotyczącej usług turystycznych, a także przygotowanie dwóch rozporządzeń Ministra Sportu i Turystyki o udzielaniu pomocy publicznej w ramach działania 6.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013.

Podkreśliła ponadto, że przygotowywane zmiany w ustawie mają ograniczyć zakres jej regulacji oraz uproszczą przepisy, a to z kolei ułatwi prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie usług turystycznych. Mają się także przyczynić do lepszej ochrony interesu klienta usług turystycznych.

Aby nastąpił wzrost udziału Polaków w turystyce krajowej oraz wypoczynku zostało zaplanowane m.in. wypracowanie innowacyjnych rozwiązań dotyczących bezpieczeństwa osób, które uprawiają sporty zimowe w górach, a także opracowanie założeń do projektu ustawy dotyczącej systemu szlaków turystycznych w Polsce. Rzeczniczka podkreśliła, że wszystkie zadania będą realizowane w uwarunkowaniach, które wynikają ze skutków światowego kryzysu gospodarczego, ale nie w sposób bierny.

Pełechaty powiedziała, że zostanie podjęta próba oceny, jaki wpływ na rozwój turystyki w Polsce wywarł światowy kryzys. Zainicjowane zostaną działania, które będą miały na celu zmniejszenie jego negatywnego wpływu, a także ograniczenie spadku przyjazdów do Polski, który spowodowany jest wejściem Polski do Strefy Schengen.

Wstępna "mapa drogowa", która ma uwzględnić możliwe działania w krótkim czasie, aby sektor turystyki miał możliwość zapanowania nad szybko zmieniającą się sytuacją na świecie, według planów ma powstać na początku marca.

Resort sportu podawał wcześniej, że zajmie się tą sprawą Komitet ds. Wspierania Turystyki Światowej Organizacji Turystyki, który został powołany w wyniku kryzysu na rynkach światowych. Pierwsze zebranie Komitetu odbyło się pod koniec stycznia w Madrycie.

W czasie spotkania stwierdzono, że dotychczasowe doświadczenia jakie zebrał sektor turystyczny pozwalają na umiarkowany optymizm, bowiem sektor ten wykazywał pewną odporność i był zdolny odradzać się po kolejnych kryzysach, jakie bywały w przeszłości. Decydujący okaże się rok 2009, w którym w najboleśniejszy sposób dadzą się we znaki skutki obecnej sytuacji na światowych rynkach.

Członkom Komitetu udało się ustalić, że pojawiła się okazja do strategicznych zmian w sektorze, poprawy oferty oraz wprowadzenia rozwiązań innowacyjnych, które wiele razy ratowały branżę.

Na spotkaniu powiedziano, że bardzo istotna może się okazać obecność firm turystycznych w internecie. Turyści, wskutek obniżania kosztów, będą dokonywali rezerwacji i poszukiwać nowych ofert właśnie w sieci. Z tego powodu mogą się okazać skuteczne w udostępnianie on-line tak materiałów promocyjno-informacyjnych, lotów, narzędzi do rezerwacji hoteli itp., jak i możliwości dokonywania wpłat drogą elektroniczną.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com