TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2005-09-09 - Rozżaleni turyści atakują w Internecie!

Internet jest bardzo niebezpiecznym medium dla tych, którzy mają niezadowolonych klientów. Najnowszym przykładem może być strona stworzona przez Piotra Majewskiego. Na jej przykładzie można zobaczyć, co tak na prawdę sprawia, że turysta nie mający z góry złych intencji może nas wyklinać.

reklama


Umieścił on na niej swoje wspomnienia z wakacji w hotelu na Krecie. Wspomnienia z wyjazdu na Kretę do Hersonissos do hotelu Golden Beach **** all inclusive. Zapłacił on za wyjazd w terminie 27.07.2005 - 10.08.2005 2350zł za osobę - kupione jako last minute na dwa dni przed wyjazdem. Kupił, bo uznał, że nie warto przepłacać i kupować droższych ofert (choć nie było by to dla niego problemem).

Pierwszym problemem jest tu klasa, bowiem organizator imprezy czyli Nowa Itaka Sp. z o.o. oznaczyła hotel jako cztery gwiazdki, a sam hotel na swojej stronie ma dwie gwiazadki i jedną małą. Jak poszukać w sieci to Expedia podaje klasę hotelu jako dwie gwiazdki i koniec. Autor strony jednak nie znał Expedii, a spodziewał się, iż skoro biuro u siebie pokazało 4 gwiazdki, to obiekt jednak powinien odpowiadać 4 gwiazdkom w Polsce!

Drugim problemem jest jakość - nawet przy dwóch-i-pół gwiazdek spora część Polaków spodziewa się dobrego standardu - takiego jak w Polsce w hotelu o tej samej ilości gwiazdek. Autor strony akurat w hotelach trochę czasu spędzał i choć wiedział o standardach lokalnych w Grecji, to jednak chyba w głębi "duszy" spodziewał się przynajmniej tych 2,5 lub 3 polskich gwiazdek.

Trzecią sprawą są koszty. Jakkolwiek autor nie przepłacił (a jeśli tak to nie jakąś dużą kwotę) to jednak spotkał tam osoby, które za tydzień zapłaciły 2800zł! To już była spora przesada i dodatkowo poparła ona w świadomości autora fakt, iż coś jest tu nie tak ze strony organizatora.

Po czwarte reklamacja - cóż uznanie reklamacji i przyznanie 160zł na zapłacone 4700zł było w ocenie autora śmiesznym nic. Ja oceniam, że ponieważ czuł się on niezadowolony to spodziewał się, iż rekompensata powinna być dużo większa w stosunku procentowym do kosztu wycieczki, bo 160zł to 3,4%. Świadomie, czy nie, mógł nie chcieć, aby biuro zarobiło na jego nieudanych wakacjach.

Cóż - ja osobiście chcę podziękować autorowi strony za otwarte podejście do tematu i rozmowę o tych wakacjach. Myślę, że te uwagi będą pomocne dla biur turystycznych chcących zyskać w oczach świadomych klientów. Złą wiadomością jest to, iż biura czeka przymusowa edukacja klientów, a Ci którzy jej zaniedbają muszą się liczyć z prezentacją różnych nieciekawych opisów o ich firmie i ofercie w Internecie.

Strona Piotra Majewskiego: www.niepolecam.pl
Strona hotelu Golden Beach www.golden-beach.gr
Strona hotelu w Expedii www.expedia.com/pub/agent.dll/qscr=dspv/htid=921755/nojs=1/eapi=23708

Napisał:
Łukasz Odziewa
l.odziewa@tur-targi.pl



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com