TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-08-13 - Polacy wolą frytki

Ryż, makaron i kasza wydają się zastępować w polskiej kuchni ziemniaki. Mimo to w naszym kraju obserwuje się niezwykły trend. W dalszym ciągu nie spada zainteresowanie klientów frytkami i chipsami.

reklama


Konsumpcja ziemniaków spada w Polsce już od dłuższego czasu. 8 lat temu, statystyczny Polak spożywał ich 129 kg rocznie. W chwili obecnej ta porcja zmniejszyła się o 17 kg. Prozdrowotne trendy sprzyjają producentom ryżu, którego wartość określa się na około 265 mln zł rocznie.

Zmniejszony popyt na ziemniaki odczuwają w pierwszej kolejności rolnicy. Wsparcia producentów i wprowadzenia ochrony polskiego rynku ziemniaków jadalnych i przemysłowych domaga się Roman Lewandowski, Prezes Producentów Ziemniaka.

Na przekór promocji zdrowego odżywiania, w 2011 roku nastąpił wzrost produkcji frytek (ze 178 do 187 tys. ton) oraz chipsów (z 73 do 77 tys. ton). Prawdopodobnie w trakcie najbliższych lat produkcja przetworów spożywczych z ziemniaków, w szczególności frytek w dalszym ciągu będzie się zwiększać. Rośnie nie tylko eksport tych produktów, ale również spożycie w kraju.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com