TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2011-08-19 - Travelplanet.pl: raport finansowy

Travelplanet.pl opublikował raport finansowy za pierwsze półrocze 2011, który pokazuje, że Spółka osiągnęła dobre wyniki finansowe i zrealizowała plan biznesowy z początku roku.

reklama


W drugim kwartale nastąpił wzrost przychodów o 9%, a koszty spadły o 7 %. Spółka zamierza w dalszym ciągu trzymać w ryzach wydatki i systematycznie zwiększać dynamikę sprzedaży. W serwisie Travelplnet.pl pojawi się rozbudowana sekcja narciarska.

- Nastąpiła znacząca poprawa wyników finansowych Spółki - wynika ze sprawozdania za pierwsze półrocze 2011 - mówi Bożena Garbińska, p.o prezes zarządu Travelplanet.pl - Zmniejszyliśmy stratę o 766 tys. złotych w porównaniu z analogicznym okresem 2010. Rezultat jest zgodny z naszymi planami, na podstawie, których opublikowaliśmy prognozę o zamknięciu roku 2011 zyskiem netto w wysokości 500 tys. zł.

Przychody w drugim kwartale 2011 wyniosły 3,9 mln złotych i były o 9% większe od przychodów z drugiego kwartału 2010. Spółka zmniejszyła również koszty operacyjne o 7,2% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

- Wzrost wynika z uruchomienia nowej strony w technologii MDS Webservice, która pozwala na zakup oferty turystycznej od początku do końca w internecie bez udziału sprzedawcy - wyjaśnia Jerzy Krawczyk, doradca biznesowy zarządu Travelplanet.pl - Również dobra sytuacja na rynku turystycznym pomogła w osiągnięciu lepszych wyników. Jestem przekonany, że następne kwartały będą równie korzystne dla spółki, a przychody będą rosły w jeszcze szybszym tempie. Zarząd planuje konsekwentne zwiększanie sprawności operacyjnej, a to oznacza dalszą poprawę wyników finansowych.

Spółka w pierwszym półroczu roku zmniejszyła koszty operacyjne o ponad 9% tj. z 10 271 tys. zł 2010 na 9 508 tys. zł w dwóch pierwszych kwartałach 2011.

- Planujemy utrzymanie dynamiki sprzedaży - mówi Bożena Garbińska. - Jesienią, która jest tradycyjnie gorszym okresem w turystyce, rusza nowa sekcja narciarska w naszym serwisie travelplanet.pl. Zawiera kompleksową ofertę dla narciarzy, snowboardzistów i ich rodzin. Naszą ambicją jest zaprezentowanie najlepszej zimowej oferty na rynku. Planujemy, iż to nowe podejście do sprzedaży oferty zimowej wpłynie na zwiększenie przychodów w okresie czwartego kwartału 2011 i pierwszego kwartału 2012 - dodaje Jerzy Krawczyk.

Całkowita wartość sprzedaży oferty turystycznej i biletów lotniczych w drugim kwartale 2011 wyniosła 37,7 mln PLN i była wyższa o 13,6% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. W 2010 wartość sprzedaży wyniosła 33,2 mln zł.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com