TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
W ciągu ostatnich tygodni rosyjski rubel bardzo osłabił się o jedną trzecią w stosunku do dolara amerykańskiego. Jest to rekordowy jak dotąd wynik.
reklama
W związku z tym światowe sieci, które działaja na terenie Rosji odczuwają silną presję i są zmuszone podnieść ceny, aby biznes był tak samo opłacalny. W ubiegłym miesiącu swoje ceny podniosła sieć fast-food KFC. Jego konkurent -McDonald's utrzymywał, iż zrobił wszystko alby produkty w rosyjskich lokalach należących do koncernu nie zdrożały.
Jednak w wynku silnej presji politycznej oraz licznych kontroli sanitarnych sieć musiała podnieść ceny w swoich lokalach. Od środy, 3 grudnia, wszystkie pozycje w menu są droższe o 2,2%.
Warto dodać, że nie tylko sektor gastronomiczny podwyższa swoje ceny w związku z osłabieniem rubla. Branża technologiczna też chce bez strat prowadzić swoją sprzedaż. W związku z tym w listopadzie, jako pierwszy swoje ceny poniósł koncern Apple. Z pewnością kolejne światowe firmy będą zmieniac cenniki.
© 2025 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami