TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-08-08 - BTA Kompas cieszy się wzorstem

Biuro Turystyki Aktywnej Kompas odnotowało ponad 3,5 proc. wzrostu, po pierwszym miesiącu sezonu wakacyjnego. Mimo dramatycznego dla branży lipca, w którym upadłość ogłosiło już 7 touroperatorów i ambitne polskie linie lotnicze, turystyka młodzieżowa BTA Kompas ma się dobrze. Właśnie rozpoczął się 4 turnus młodzieżowego lata, w którym po raz kolejny największą popularnością cieszą się twórcze obozy artystyczne - Interkamp.

reklama


Turystyka młodzieżowa ma aż o połowę krótszy sezon niż turystyka wyjazdowa dla dorosłych. Wysoki sezon dla tej drugiej to aż 4 miesiące, od początku czerwca do końca września. Dla turystki młodzieżowej sezon trwa tylko tyle ile trwają wakacje szkolne. W tym sezonie, ze względu na bardzo długi rok szkolny wakacje są o jeden tydzień krótsze. Mimo to turystka młodzieżowa jest na fali wznoszącej - Przeanalizowaliśmy nasze statystyki po pierwszym miesiącu wakacji szkolnych, a więc na półmetku naszego sezonu - wyjaśnia Kuba Marjański, dyrektor ds. turystyki w BTA Kompas. - Mimo 4 z rzędu trudnego roku dla całej branży turystycznej i wszystkich niekorzystnych dla wizerunku całej branży zdarzeń z lipca tego roku udało nam się utrzymać kierunek wzrostowy.

Statystki gdańskiego biura wskazują na rozwój i ogólne zwiększenie sprzedaży na poziomie 3,6 pkt. proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym i o 2,7 pkt. proc. w zestawieniu z rokiem 2010. BTA Kompas w tegorocznym sezonie przygotowało łącznie ponad 460 turnusów. W ofercie znalazło się ponad 130 profili tematycznych na różnego rodzaju obozy i kolonie, w tym aż 30 na twórcze i artystyczne obozy - Interkamp. Ich celem jest odkrywanie i rozwijanie pasji oraz przeróżnych umiejętności zarówno młodzieży jak i - w osobnej kategorii wiekowej - także młodszych dzieci. To właśnie te programy dla młodych tancerzy, muzyków, wokalistów, aktorów, dziennikarzy, kabareciarzy i wielu innych dyscyplin cieszą się największym zainteresowaniem w tym sezonie.

Oferty twórcze artystyczne tym sezonie wybiera średnio, co trzeci klient BTA Kompas (2012 - 31,6 proc.; 2011 - 30,8 proc.). Podobnie jak w trzecim, także i w czwartym turnusie widoczny jest jednak lekki spadek tej propozycji wakacyjnej (3,6 proc.) w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym (IV turnus 2012 - 28,8 proc.; IV turnus 2011 - 32,4 proc.). Najpopularniejszym profilem Interkampów wciąż pozostaje obóz Rockowy - stwórz swój band, który w czwartym turnusie wybrało 3,8 proc. spośród wszystkich młodych uczestników. Warto przypomnieć, że ten muzyczno-wokalny profil wygrywał też tematycznie w pierwszych trzech turnusach ego sezonu.

Na drugie miejsce podium w analizie czwartego turnusu wskoczyły wszelkie odmiany obozów i kolonii aktywnych. W podsumowaniu turnusowym, rok do roku, zyskały one 3 pkt. proc. (IV turnus 2012 - 25,7 proc.; IV turnus 2011 - 22,7 proc.). W całym sezonie współczynnik wzrostu jest jeszcze wyższy, bo sięga aż 6,4 pkt proc. (2012 - 23,4 proc.; 2011 - 17 proc.).

Na trzecim miejscu, czwartego turnusu miejscu znalazły się sporty wodne, głównie żeglarstwo. Po różne oferty i propozycje tematyczne, dla których wspólnym mianownikiem były białe żagle sięgnęło łącznie 18,16 proc. klientów. Po raz kolejny warto zauważyć, ze to wielki powrót polskiej młodzieży do żeglarstwa. W ubiegłym sezonie zainteresowanie żaglami było o połowę mniejsze (9,06 pkt. proc.) W całym, dotychczasowym sezonie tematyka żeglarska zainteresowała już 15,6 proc. klientów.

Obozy maluszkowe, dla dzieci już od 5 roku życia (np. Obóz Bajkowy, Małej Księżniczki, Boba Budowniczego, Detektywów Skubi Duu czy Magicznego Ogrodu Cioci Eli) zajmują wysoką, czwarta pozycję tegorocznego sezonu z wynikiem 9,3 pkt. proc. Podobnie wysokie wskaźniki notujemy przy koloniach i obozach fabularnych. Świat fantasy, gry Tol Calen czy innych spod znaku RPG (Role Playing Games) zainteresowały w tym sezonie letnim 8,3 proc. klientów.

Ponieważ dzisiejsze obozy i kolonie to doskonale przygotowane w infrastrukturę i tony sprzętu pomocniczego eventy kulturalno-rozrywkowe, dlatego w kwestii baz pobytowych oparte są one o stałe ośrodki. Miedzy innymi, dlatego statystyka środowiskowa wypoczynku młodzieżowego w kolejnych turnusach jest niemal niezmienna. Najchętniej wybieranym regionem są wciąż polskie lasy i jeziora, głównie Mazury - 43,3 proc. wszystkich turnusowych wyjazdów. Na drugim miejscu notujemy beskidzkie okolice Wisły - 17,6 proc., a na trzecim region Jury Krakowsko-Częstochowskiej - 14,8 proc. wyborów.

Lojalność klientów względem marki, a przede wszystkim programu i jakości produktów z logo BTA Kompas cieszyła się, podobnie jak w trzech poprzednich turnusach, ogromnym zaufaniem. W czwartym turnusie 2012 roku współczynnik powracających klientów wynosił 51 proc.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com