TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
MICE, tak brzmi przepis na jeden z najbardziej dochodowych sektorów turystyki. Organizacja wydarzeń biznesowych to nie lada gratka zarówno dla właścicieli biur specjalizujących się w tego typu imprezach,ale również przedsiębiorców dysponujących odpowiednim zapleczem turystycznym.
reklama
Podróże biznesowe charakteryzują się wąską specjalizacją. O tym, że jest to niezwykle rentowne przedsięwzięcie najlepiej wiedzą agencje turystyczne, które na organizowaniu tego typu usług czerpią krocie.
Hotele posiadające bazę pod organizację szkoleń, konferencji, czy luźnych wycieczek biznesowych maja szansę, szczególnie poza sezonem na rozwój i dobry zarobek. Niestety podstawowym warunkiem, który musi spełnić obiekt jest odpowiednia infrastruktura i dobra promocja regionu. Chcąc zwabić zagranicznych turystów konieczne są nowe udogodnienia - sukcesywne przystosowywanie wysłużonych już hal targowych i centrów wystawienniczych.
O tym, że turystyka biznesowa to lukratywne narzędzie świadczą statystyki. Polska powoli staje się jednym z ważniejszych graczy na biznesowej mapie turystycznej Europy. Ponad trzy czwarte turystów, którzy przyjeżdżają do Polski to klienci biznesowy. Polskie firmy są skłonne wydać nawet 10 miliardów złotych na podróże w celach biznesowych.
Jak prognozuje Światowa Organizacja Turystyki UNWTO w ciągu najbliższej dekady najważniejszą rolę w sektorze MICE odegra turystyka kongresowa. Rozwój technik łączności może spowodować zmniejszenie liczby indywidualnych podróży służbowych na rzecz większych spotkań, konferencji i kongresów.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami