TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-09-06 - Turysta homoseksualny to klient niezwykle pożądany

Marzeniem każdego sprzedawcy jest klient po pierwsze mało kłopotliwy, po drugie z zasobnym portfelem. Zarówno w Stanach Zjednoczonych jak i Europie Zachodniej wzrasta popularność ofert skierowanych do mniejszości seksualnych. Jak wynika z badań to właśnie osoby homoseksualne dysponują nie tylko czasem ale i odpowiednimi środkami pieniężnymi, co stawia ich na pierwszym miejscu pośród ulubieńców reklamodawców grupy DINKS, co dosłownie znaczy: podwójny dochód, żadnych dzieci.

reklama


Jak podają zagraniczne agencje, w USA turysta homoseksualny to klient niezwykle pożądany. Aż 70 proc. z nich wyjeżdża na zagraniczne wakacje co najmniej dwa razy w roku, co ważne większość korzysta z ofert luksusowych. 80 proc. wybiera imprezy lotnicze i hotele o podwyższonym standardzie.

Rynek turystyki LGBT (Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender) nabiera rozpędu również w Europie Środkowo-Wschodniej. Pierwsze tego typu biuro podróży powstało w Warszawie w 1998 roku, było to Strawberry Travel. Dziesięć lat później na polskim rynku sprzedaży ofert turystycznych dla klientów LGBT pojawiły się trzy kolejne.

Polski rynek usług dla osób homo- i biseksualnych charakteryzuję się tendencją wzrostową. W 2007 branża obsłużyła 590 tys. konsumentów, co dało wynik finansowy rzędu 4,3 mld USD. Cztery lata później, w 2011 było to już 860 tys. turystów, co w przeliczeniu na pieniądze dało 9,5 mld USD. Prognozy na najbliższe lata również napawają optymizmem. W 2016 spodziewana liczba konsumentów ma osiągnąć 1 150 000. Spodziewany przychód to 16,9 mld USD.

Turystyka gejowska może się rozwijać pod warunkiem, że powstaje konieczna dla tego przedsięwzięcia infrastruktura. W momencie pojawienia się pierwszego przewodnika dla mniejszości seksualnych "Navi - gaytor" (w 2008), w wydawnictwie znajdowało w sumie 19 gay-friendly klubów i pubów oraz jeden hotel. Dzisiaj ta oferta to również liczne sauny, gabinety odnowy, a nawet salon fryzjerski. Ewenementem w skali europejskiej są aż dwie dzikie plaże gejowskie w nieuregulowanej części Wisły.

Po drugie chcąc proponować ofertę dla mniejszości seksualnych trzeba wykazać się też nie lada tolerancją. Kluczem miała być parada środowisk homoseksualnych EuroPride, która odbyła się w Warszawie w 2010 roku. Wówczas ulicami Warszawy przeszło około 8 tysięcy osób.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com