TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-08-06 - Branża turystyczna w mediach społecznościowych

Dzięki mediom społecznościowym podróżowanie zmieniło swój wymiar. Za sprawą internetowych serwisów turystycznych dostęp do informacji o obiektach, miejscach, zabytkach stał się dużo prostszy.

reklama


Popularność portali turystycznych potwierdza analiza przeprowadzona przez catNapoleon.com, firmę, która stworzyła platformę do zarządzania fanpage’ami na Facebooku. Według raportu na świecie 52 proc. internautów lubi profile związane z wypoczynkiem, z kolei 59 proc. zamieszcza na portalach społecznościowych swoje wakacyjne plany. 70 proc. urlopowiczów korzysta z internetu, dodaje komentarze, relacjonuje w trakcie wczasów.

Branża turystyczna staje przed dużym wyzwaniem. Według ekspertów to właśnie media społecznościowe będą w przyszłości głównym źródłem informacji o planowanym wypoczynku. Już teraz pod wpływem opinii znalezionych w internecie 33 proc. użytkowników zmienia hotel, 10 proc. decyduje się na zmianę miejsca wypoczynku, tyle samo zmienia operatora, z kolei 5 proc. rezygnuje z dotychczasowych usług linii lotniczych.
Szczególnie widoczny jest sezonowy rozwój zainteresowania fanów stronami o turystyce.

Raport The World Travel Market realizowany pod kątem światowych trendów w turystyce również zawiaduje o rosnącej popularności mediów społecznościowych także jako skutecznego narzędzia e-marketingu. 48 proc. badanych jest zdania, że do 2016 roku tego typu portale będą istotniejsze od reklamy PPC (pay-per-click).

CatNapoleon.com wziął pod uwagę w sumie 188 511 "lajków", 47 245 komentarzy i 8 307 postów na polskich fan page’ach turystycznych, co oznacza aktywność 511 572 fanów w ciągu 13 miesięcy (maj 2011 - czerwiec 2012). Okazuje się, że średnio najniższa aktywność jest we wrześniu i grudniu, a jej gwałtowny skok obserwujemy dopiero na przełomie maja i czerwca tego roku za sprawą kilku aktywnie moderowanych fanpage’y.







Tak naprawdę polska branża turystyczna stoi dopiero przed społecznościową rewolucją. Już teraz widać, że zachowania turystów są bardzo tendencyjne. Większość konsumentów poszukuje informacji w internecie, a woli kupować w stacjonarnych biurach podróży. Dlatego ważne, aby profil marki budził zaufanie w mediach społecznościowych.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com