TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-01-16 - Przewoźnik zwraca pieniądze za bilety

Z powodu złych warunków atmosferycznych samolot linii lotniczych Wizz Air lecący z Londynu nie mógł wylądować na lotnisku w Świdniku. Pilot zdecydował o przekierowaniu lotu do Warszawy. Niestety w Lublinie zostali pasażerowie, którzy mieli lecieć na Wyspy.

reklama


Pasażerowie niefortunnego lotu zostali poinformowani o możliwości całkowitego zwrotu kosztów za bilety lotnicze lub bezpłatnej zmiany rezerwacji na najbliższy dostępny lot.

WizzAir przeprasza za wszelkie niedogodności spowodowane złymi warunkami pogodowymi, które przełożyły się na przeniesienie jednego lotu i odwołanie kolejnego. Dla WizzAir jednak najważniejsze jest bezpieczeństwo pasażerów i załogi - czytamy w komunikacie przewoźnika.

Do obowiązków przewoźnika, którego lot odbył się z co najmniej 5-godzinnym opóźnieniem należy zwrot poniesionych kosztów przez pasażera. Oprócz tego linie muszą zapewnić oczekującym wyżywienie, a nawet nocleg w przypadku mniejszych opóźnień. Większego niż dwie godziny dla lotów na trasie do 1,5 tys. km. Większego niż trzy godziny przy odległości powyżej do 3,5 tys. km oraz dla większych niż cztery godziny na trasach powyżej 3,5 tys. km.

W przypadku odmowy wykonania powyższych usług przez przewoźnika, pasażerom przysługuje prawo do złożenia skargi. Pomocy w takich sprawach udziela też Komisja Ochrony Praw Pasażerów przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com