TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-07-25 - Klienci biur pozywają Skarb Państwa

Z dyrektywy 90/314 w sprawie zorganizowanych podróży, wakacji i wycieczek wynika, że konsument powinien być w odpowiedni sposób chroniony na wypadek niewypłacalności biura podróży.

reklama


"Jak wielokrotnie wskazywał Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej, przepis ten oznacza dla państwa członkowskiego Unii Europejskiej obowiązek wprowadzenia odpowiedniego systemu, który w szczególności zapewnia klientowi w przypadku niewypłacalności biura podróży zwrot pełnej wpłaty należności za imprezę turystyczną." - możemy przeczytać na blogu prawoturystyczne.wordpress.com

Radca prawny dr Piotr Cybula z Kancelarii Bielański i Wspólnicy z Krakowa informuje na swoim blogu, iż w imieniu jednego z poszkodowanych klientów biur podróży złożył pierwszy pozew z żądaniem pełnego zwrotu kosztów imprezy wobec Skarbu Państwa. W tym przypadku marszałek województwa poinformował już klienta, że środki z gwarancji nie pozwalały na jakikolwiek zwrot.

Niestety w trakcie ostatnich kilku lat upadło dość sporo touroperatorów, niejednokrotnie dużych. Często zdarzały się przypadki, że klienci nie otrzymali pełnych zwrotów poniesionych kosztów.

Jak wynika z orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, w takich sytuacjach poszkodowani konsumenci mają co do zasady prawo do żądania odszkodowania od danego państwa członkowskiego UE w związku z nieprawidłową implementacją prawa unijnego.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com