TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-03-19 - McDonald`s szarżuje cenowo

Strefa niskich cen w restauracjach sieci McDonald`s znowu podrożała. Za cheeseburger zapłacimy już nie 2, nie 3, a 3 i pół złotego. Wielbiciele kurczakburgerów też przeżyją nie lada rozczarowanie - ich ulubiona kanapka podrożała bowiem o 33% i kosztuje teraz 4 zł.

reklama


W strefie dobrych cen można kupić atrakcyjne cenowo: hamburgery, cheesburgery, ciastko czy małą colę. Kiedyś to się opłacało. Po ostatniej podwyżce z 2008 roku, kiedy ostatni raz podrożały kanapki o 50%, sieć w zamian zaoferowała nowe sałatki, czy kanapki. Tym razem po prostu trzeba zapłacić więcej. Konsumenci protestują, ale jednak nadal jedzą.

Sieć tłumaczy podwyżki drożejącym pieczywem, wołowiną. Z każdym rokiem wzrastają ceny paliwa, co też nie jest bez znaczenia - skarżą się firmy dostarczające restauracjom zaopatrzenie. Krzysztof Kłapa, rzecznik prasowy McDonald`s zapewnia, że jeśli sytuacja na rynku ulegnie poprawie, kanapki znowu stanieją.

Oczywiście wzrost cen zaopatrzenia i innych kosztów następuje, jednak realnych przyczyn takiego wzrostu cen należy upatrywać w braku konkurencji. McDonald`s Polska pozostawił konkurentów w tyle, jeśli chodzi o ilość barów, a także ma ugruntowaną markę. Pozwala to narzucać rynkowi ceny, które w innych punktach by były nie do przyjęcia. Marka się też częściowo repozycjonuje na rynku - w końcu fastfood nie kojarzy się dziś najlepiej...

Jednak nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło - może dzięki wyższym cenom, konsumencie zwrócą się w stronę tradycyjnych posiłków, gdyż już za kilka złotych można zjeść prosty posiłek (np. pierogi), a za kilkanaście złotych można zjeść zwykłe "drugie danie" obiadowe.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com