TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Lufthansa złożyła zamówienia na 55 samolotów Airbus A350, który ma stać się kluczowym modelem w modernizacji długodystansowej floty przewoźnika.
reklama
Rada nadzorcza Lufthansy podjęła decyzję o rozbudowie i modernizacji floty długodystansowej, składając zamówienie na 55 samolotów A350-900 (25 zamówień wiążących i 30 opcjonalnych). Lufthansa zastrzegła sobie także możliwość zamiany części zamówionych samolotów na większe A350-1000.
To zamówienie zostało złożone zaledwie sześć miesięcy po podjęciu przez zarząd przewodnika decyzji o przejściu całej jej floty wąskokadłubowej na samoloty Airbus.
W 2013 roku europejski producent otrzymał już od Lufthansy więcej wiążących zamówień (125) niż w kiedykolwiek wcześniej. Biorąc pod uwagę wszystkie zamówienia (wiążące i opcjonalne), liczba ta wzrasta do 232 samolotów - to o jeden więcej niż wszystkie samoloty wykorzystywane obecnie przez linie lotnicze Lufthansa.
Grupa zamówiła do tej pory 535 samolotów i wykorzystuje 397, do których należą: 282 samoloty z rodziny A320, 42 A330, 63 A340 i 10 A380. Lufthansa ogłosiła niedawno zamówienie na 100 samolotów z rodziny A320, dzięki czemu cała jej flota wąskokadłubowa w kategorii 150-230 miejsc będzie korzystać jedynie z samolotów Airbusa.
A350 XWB ((Xtra Wide-Body) to nowa linia długodystansowych samolotów średniego rozmiaru składająca się z trzech wersji wyposażonych w od 270 do 350 siedzeń w typowym układzie z trzema klasami pasażerskimi. Kadłub tych maszyn został zoptymalizowany, aby pomieścić w klasie ekonomicznej zapewniające komfort na długich trasach fotele o szerokości 18 cali. Ma on także zapewnić 25-procentowy wzrost wydajności w porównaniu do dotychczasowych samolotów w tej kategorii.
Do tej pory 35 klientów z całego świata złożyło 682 wiążące zamówienia na mający wejść do służby w 2014 roku samolot A350.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami