TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Jeden z największych agentów na polskim rynku turystycznym - Travelplanet opublikował swoje wyniki finansowe za drugi kwartał 2013 roku.
reklama
W omawianym okresie Travelplanet.pl uzyskał prawie 5 mln przychodów ze sprzedaży co oznacza wzrost o 3% w stosunku do roku ubiegłego. Tym samym udało się przełamać trend spadkowy z pierwszego kwartału 2013. W drugim kwartale koszty działalności Spółki (z wyłączeniem kosztów funkcjonowania sieci franczyzowej) wzrosły o 4,2%.
"Drugi kwartał był pod względem sprzedaży imprez turystycznych lepszy niż rok temu. Zanotowaliśmy wzrost wartości sprzedanych produktów turystycznych o 13% w stosunku do roku ubiegłego. W maju uruchomiliśmy nową wersję naszego podstawowego portalu -Travelplanet.pl, który bardzo dobrze trafił w gusta naszych klientów. Dzięki temu czerwiec był dla nas najlepszym pod względem przychodów czerwcem w historii firmy. Uzyskaliśmy ponad 27% wzrost sprzedaży w ujęciu czerwiec 2013 do czerwca 2012, generując go głównie w kanale internetowym. Jak wcześniej mówiliśmy kluczowy dla wyników całego roku będzie trzeci kwartał, który dzięki dokonanym zmianom w e-commerce i organizacji sprzedaży ma duże szanse aby powtórzyć wzrosty jakie osiągnęliśmy w czerwcu." - powiedział Jerzy Krawczyk, prezes zarządu Travelplanet.pl.
Przychody w II kwartale 2013 wyniosły 4,92 mln złotych i były o 3% wyższe od przychodów z analogicznego okresu roku 2012. Spółka poniosła stratę na poziomie wyniku EBIDTA w wysokości 1 mln PLN.
"W drugim kwartale koszty bieżącej działalności firmy wzrosły o 82 tysiące złotych w porównaniu do drugiego kwartału roku ubiegłego. W znaczący sposób zwiększyliśmy nakłady na marketing, które były o około 300 tysięcy większe niż rok wcześniej. Traktujemy to jak inwestycję w uzyskanie dobrych wyników w kluczowym dla wyników Spółki III kwartale. Chcieliśmy podejść do kwestii wydatków marketingowych w odmienny sposób niż w latach ubiegłych, rozpoczynając bardziej intensywne działania marketingowe wcześniej niż to robiliśmy w latach ubiegłych. Patrząc na tempo wzrostu naszej sprzedaż w sezonie letnim była to dobra decyzja biznesowa."- dodała Bożena Garbińska, dyrektor ds. finansowych.
Spółka w pierwszej połowie 2013 roku zwiększyła koszty ogółem o 315 tysięcy złotych w porównaniu do analogicznego okresu 2012. Nominalna wartość kosztów - 4.382 tysięcy złotych zawiera 400 tysięcy złotych kosztów związanych z kosztami prowizji dla sieci franczyzowej. Koszty funkcjonowania Spółki z wyłączeniem kosztów prowizji dla sieci franczyzowej były niższe o 2% w stosunku do 6 miesięcy 2012 roku.
"Dla spółek z branży turystycznej dla wyników całego roku ważne są wyniki uzyskiwane w trakcie sezonu letniego. Zmiany w naszej działalności jakie zostały wykonane w drugim kwartale przyniosą spodziewane efekty w trakcie sezonu letniego. Spółka nie zapomina również o tym, że do kolejnego sezonu letniego jest kilka miesięcy, w związku z czym ważne jest również, aby podnieść sprzedaż w miesiącach zwyczajowo słabszych dla branży turystycznej. W najbliższych dniach uruchamiamy odnowiony serwis dedykowany sprzedaży oferty wypoczynku na nartach oraz zupełnie nowy portal, który będzie pomagał naszym klientom w szybkim znajdowaniu ofert last minute, których sprzedaż jest istotnym elementem w strukturze przychodów, zwłaszcza w czwartym kwartale. Spodziewam się, iż mimo słabszego pierwszego półrocza dobry sezon letni oraz nasze działania zaplanowane na Q4 przyniosą poprawę wyników finansowych w tym roku" - zapowiedział Jerzy Krawczyk.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami