TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-08-30 - Travelplanet: zysk czy strata?

Jeden z największych agentów na polskim rynku turystycznym - Travelplanet opublikował swoje wyniki finansowe za drugi kwartał 2013 roku.

reklama


W omawianym okresie Travelplanet.pl uzyskaÅ‚ prawie 5 mln przychodów ze sprzedaży co oznacza wzrost o 3% w stosunku do roku ubiegÅ‚ego. Tym samym udaÅ‚o siÄ™ przeÅ‚amać trend spadkowy z pierwszego kwartaÅ‚u 2013. W drugim kwartale koszty dziaÅ‚alnoÅ›ci Spółki (z wyÅ‚Ä…czeniem kosztów funkcjonowania sieci franczyzowej) wzrosÅ‚y o 4,2%.

"Drugi kwartał był pod względem sprzedaży imprez turystycznych lepszy niż rok temu. Zanotowaliśmy wzrost wartości sprzedanych produktów turystycznych o 13% w stosunku do roku ubiegłego. W maju uruchomiliśmy nową wersję naszego podstawowego portalu -Travelplanet.pl, który bardzo dobrze trafił w gusta naszych klientów. Dzięki temu czerwiec był dla nas najlepszym pod względem przychodów czerwcem w historii firmy. Uzyskaliśmy ponad 27% wzrost sprzedaży w ujęciu czerwiec 2013 do czerwca 2012, generując go głównie w kanale internetowym. Jak wcześniej mówiliśmy kluczowy dla wyników całego roku będzie trzeci kwartał, który dzięki dokonanym zmianom w e-commerce i organizacji sprzedaży ma duże szanse aby powtórzyć wzrosty jakie osiągnęliśmy w czerwcu." - powiedział Jerzy Krawczyk, prezes zarządu Travelplanet.pl.

Przychody w II kwartale 2013 wyniosły 4,92 mln złotych i były o 3% wyższe od przychodów z analogicznego okresu roku 2012. Spółka poniosła stratę na poziomie wyniku EBIDTA w wysokości 1 mln PLN.

"W drugim kwartale koszty bieżącej dziaÅ‚alnoÅ›ci firmy wzrosÅ‚y o 82 tysiÄ…ce zÅ‚otych w porównaniu do drugiego kwartaÅ‚u roku ubiegÅ‚ego. W znaczÄ…cy sposób zwiÄ™kszyliÅ›my nakÅ‚ady na marketing, które byÅ‚y o okoÅ‚o 300 tysiÄ™cy wiÄ™ksze niż rok wczeÅ›niej. Traktujemy to jak inwestycjÄ™ w uzyskanie dobrych wyników w kluczowym dla wyników Spółki III kwartale. ChcieliÅ›my podejść do kwestii wydatków marketingowych w odmienny sposób niż w latach ubiegÅ‚ych, rozpoczynajÄ…c bardziej intensywne dziaÅ‚ania marketingowe wczeÅ›niej niż to robiliÅ›my w latach ubiegÅ‚ych. PatrzÄ…c na tempo wzrostu naszej sprzedaż w sezonie letnim byÅ‚a to dobra decyzja biznesowa."- dodaÅ‚a Bożena GarbiÅ„ska, dyrektor ds. finansowych.

Spółka w pierwszej połowie 2013 roku zwiększyła koszty ogółem o 315 tysięcy złotych w porównaniu do analogicznego okresu 2012. Nominalna wartość kosztów - 4.382 tysięcy złotych zawiera 400 tysięcy złotych kosztów związanych z kosztami prowizji dla sieci franczyzowej. Koszty funkcjonowania Spółki z wyłączeniem kosztów prowizji dla sieci franczyzowej były niższe o 2% w stosunku do 6 miesięcy 2012 roku.

"Dla spółek z branży turystycznej dla wyników całego roku ważne są wyniki uzyskiwane w trakcie sezonu letniego. Zmiany w naszej działalności jakie zostały wykonane w drugim kwartale przyniosą spodziewane efekty w trakcie sezonu letniego. Spółka nie zapomina również o tym, że do kolejnego sezonu letniego jest kilka miesięcy, w związku z czym ważne jest również, aby podnieść sprzedaż w miesiącach zwyczajowo słabszych dla branży turystycznej. W najbliższych dniach uruchamiamy odnowiony serwis dedykowany sprzedaży oferty wypoczynku na nartach oraz zupełnie nowy portal, który będzie pomagał naszym klientom w szybkim znajdowaniu ofert last minute, których sprzedaż jest istotnym elementem w strukturze przychodów, zwłaszcza w czwartym kwartale. Spodziewam się, iż mimo słabszego pierwszego półrocza dobry sezon letni oraz nasze działania zaplanowane na Q4 przyniosą poprawę wyników finansowych w tym roku" - zapowiedział Jerzy Krawczyk.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com