TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-01-31 - Przewoźniku... kiedy wulkan pokrzyżuje Ci plany

Znamy decyzję Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie obowiązków przewoźników lotniczych względem pasażerów, których lot został odwołany z powodu erupcji wulkanu. Komisja zakwalifikowała zdarzenie do kategorii "nadzwyczajne okoliczności". W związku z czym linie lotnicze mają obowiązek zapewnić opiekę pasażerom feralnych rejsów.

reklama


Pasażerowie muszą mieć opiekę i to przez cały czas, kiedy muszą czekać na zmianę planu podróży - czytamy w komunikacie ETS.

Mało tego, operator oprócz szeroko pojętej opieki jest zobowiązany wypłacić odszkodowanie pasażerom. Do jego zadań na czas oczekiwania podróżnych należy zapewnienie bezpłatnie napojów oraz posiłków, a w razie potrzeby zakwaterowania w hotelu, czy transfery pomiędzy lotniskiem a miejscem zakwaterowania.

Jeśli natomiast przewoźnik udowodni, że lot został odwołany z przyczyn, których w żaden sposób nie można było uniknąć, wówczas może starać się o zwolnienie go z wypłaty odszkodowania.

Pasażerowie, których lot został odwołany z powodu erupcji wulkanu mogą ubiegać się o odszkodowanie jeśli przewoźnik nie zapewnił im dostatecznej opieki na czas oczekiwania



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com