TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-10-04 - Zmiany na lotnisku we Frankfurcie

Stanowiący przedłużenie Terminalu 1, nowy pirs A-plus na lotnisku we Frankfurcie, przyjmie pierwszych pasażerów 10 października bieżącego roku. Obiekt został oddany do użytku po czterech latach budowy.

reklama


Budowa nowego pirsu pochłonęła 700 mln euro. Wyłączność na jego użytkowanie mają Lufthansa i przewoźnicy, którzy należą do Sojuszu Star Alliance. Pirs A-plus posiada dodatkowe stanowiska do obsługi największych samolotów pasażerskich na świecie, na przykład Airbusa A380 i Boeinga 747. Rozbudowa sprawi, że największe lotnisko w Niemczech będzie mogło przyjąć 6 mln nowych pasażerów. Całkowita liczba podróżnych, którzy zostaną obsłużeni przez port wzrośnie do około 65 mln rocznie.

Pirs zajmuje 185 tys. mkw. To najwiÄ™ksza naziemna konstrukcja na frankfurckim lotnisku od 1994 roku, kiedy to otworzono Terminal 2. Na nowym obszarze portu zostaÅ‚o zlokalizowanych siedem stanowisk postojowych, z których bÄ™dÄ… korzystaÅ‚y samoloty obsÅ‚ugujÄ…ce trasy miÄ™dzykontynentalne. WÅ›ród nich znalazÅ‚y siÄ™ także cztery stanowiska dla dwupoziomowych Airbusów A380. Można do nich dotrzeć trzema rÄ™kawami pasażerskimi. Jeden z nich zostaÅ‚ przeznaczony dla pasażerów górnego poziomu, zaÅ› dwa pozostaÅ‚e dla osób, które zamierzajÄ… dotrzeć na główny pokÅ‚ad. Z nowych stanowisk może korzystać ewentualnie jedenaÅ›cie mniejszych maszyn.

Wszystkie samoloty, które przylecą na lotnisko we Frankfurcie z USA, będą w przyszłości przyjmowane w strefie A Terminalu 1. Minimalny czas będzie krótszy niż do tej pory i wyniesie nie godzinę, a 45 minut. Pasażerowie mają również o wiele sprawniej wsiadać na pokład, a to oznacza, że więcej samolotów będzie miało szansę bezpośrednio dokować się przy terminalu, a nie czekać w dalszej części płyty portu.

Pirs A-Plus został wzbogacony o pięć poczekalni Lufthansy, które są przeznaczone dla pasażerów korzystających z przelotu w Klasie Pierwszej i Klasie Biznes, a także dla podróżnych o statusie Senator. Dzięki temu całkowita powierzchnia poczekalni linii na lotnisku we Frankfurcie wynosi obecnie ponad 14 tys. mkw (została zwiększona o blisko 50 procent).

To nie koniec zmian. W przestrzeni handlowej Terminalu 1 został wprowadzony nowy standard. Na powierzchni 12 tys. mkw mieści się 60 sklepów i restauracji. Pasażerowie będą mogli skorzystać z wolnocłowej strefy zakupów po zakończeniu kontroli bezpieczeństwa.

Budowa pirsu A-Plus rozpoczęła się w grudniu 2008 roku. Pierwsza część obiektu, która połączyła pirs A z A-Plus została otwarta w lipcu 2012 roku.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com