TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Wedle unijnej dyrektywy przyjętej przez Polskę w 2010, klienci upadłych biur podróży, mogą domagać się zwrotu poniesionych kosztów od
reklama
Skarbu Państwa. W sytuacji kryzysowej to ono powinno zadbać o interesy obywateli.
Gwarancje ubezpieczeniowe, które posiadali touroperatorzy okazały się niewystarczające na pokrycie rzeczywistych kosztów tych turystycznych zawirowań. Oprócz pieniędzy wydanych na sprowadzenie turystów, biura winne są opłat, które klienci wnieśli za zakup wycieczki.
Według eksperta rynku turystycznego, Jana Korsaka wina w dużej mierze leży po stronie państwa, które nie zadbało o odpowiedni poziom ubezpieczeń.
Resort Finansów nie ma sobie nic do zarzucenia. Jego zdaniem to biura nieodpowiednio stosują wymogi unijnej dyrektywy, dlatego sumy gwarancyjne były zbyt niskie.
Zarówno turyści, którzy wykupili wycieczki, a z nich nie skorzystali jak i ci, których sytuacja zmusiła do przerwania długo oczekiwanego urlopu mogą wystąpić na drogę sądową. Ten z kolei oceni związek pomiędzy bankructwami biur podróży i ich klientami a przystosowaniem dyrektywy.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami