TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-08-13 - Mati World Holidays - jak odzyskać pieniądze

Śląski Urząd Marszałkowski ma już pisemne oświadczenie Mati World Holidays o niewypłacalności. W związku z czym rozpoczęła się procedura, w ramach której wszyscy poszkodowani w wyniku bankructwa biura podróży mogą ubiegać się o zwrot poniesionych kosztów.

reklama


W momencie ogłoszenia niewypłacalności przez biuro ze Śląska, za granicą przebywało kilkuset turystów. Touroperator był ubezpieczony na około 57 tys. euro. Kwotę gwarancji wyczerpała organizacja powrotów klientów biura do kraju.

Samorządowcy oszacowali, że koszty uruchomienia zastępczego transportu oraz dodatkowych noclegów dla turystów przekroczyły o około 20 tys. złotych wartość gwarancji ubezpieczeniowej. Mimo to klienci nie powinni rezygnować ze składania roszczeń. Prawdopodobne jest, że klienci, którzy zawierali umowy z dużym wyprzedzeniem, otrzymają środki z ubiegłorocznej polisy.

W celu ubiegania się o zwrot należności od touroperatora należy przygotować papierowe umowy zawarte między podmiotami oraz dowody wpłat. Potrzebne jest także pisemne oświadczenie klienta, że organizator nie wykonał usługi, za którą zapłacił wraz z podaniem żądanej kwoty.

Formularz zgłoszenia roszczeń z ubezpieczenia touroperatora znajduje się na stronie internetowej samorządu województwa śląskiego www.slaskie.pl , w zakładce "Problemy biur podróży". Pracownicy urzędu udzielają niezbędnych informacji także pod numerami telefonów infolinii: 32 77 40 973 i 32 77 40 976 oraz drogą mailową pod adresem: sport@slaskie.pl.

Zgodnie z zapisami umów gwarancji ubezpieczeniowych nieprzekraczalny termin składania roszczeń dla klientów, którzy zawarli umowy w okresie od 1 marca 2011 do 28 lutego 2012 r. upływa 28 lutego 2013 r., a dla klientów, którzy zawarli umowy po 1 marca 2012 r. - do 28 lutego 2014 r.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com