TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2014-10-17 - Kto rozwiąże turystyczne problemy Egiptu?

W ostatnim czasie znacznie spadła liczba osób, które odwiedzają egipskie atrakcje turystyczne.

reklama


Minister turystyki Egiptu, Hisham Zazou przyznał, że przez ostatnie trzy lata zanotowano bardzo duży spadek liczby turystów w kraju. Spadają przychody z turystyki. Sytuację potwierdzają osoby, które pracują w lokalnej branży turystycznej.

Należy jednak dodać, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy sytuacja nieznacznie uległa poprawie. Zgodnie z danymi zebranymi przez Ministerstwo Turystyki Egiptu, w lipcu liczba turystów odwiedzających Egipt wzrosła o ponad 15% w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Obłożenie hoteli wyniosło prawie 68%, a przychód na jeden dostępny pokój wzrósł o 125% i wyniósł 382,87 EGP.

Lokalni inwestorzy chcą stworzyć nowy wizerunek Egiptu i wprowadzić nowe atrakcje, które przyciągną rzesze turysów. Dzięki temu Egipt odzyska swoją świetność i znów stanie się czołową destynacją turystyczną.

"Po pierwsze, musimy zapomnieć o ostatnich trzech latach, odpuścić i zacząć od nowa. Trzeba wykorzystać to co zostało i odbudować to co straciliśmy. Po drugie, musimy wyjść do ludzi i stworzyć sieć kontaktów. Nie możemy czekać aż turyści sami do nas przyjadą. Musimy pokazać nowe oblicze Egiptu, które przyciągnie turystów. Nasz kraj posiada bardzo dużo atrakcji, których nie znajdzie się w innych krajach. Część potencjału turystycznego nie jest jeszcze wykorzystana." - powiedział Mohamed Hanno, prezes wykonawczy i dyrektor generalny ASE Group.

Branża turystyczna chce zmian i wprowadzenia na lokalne podwórko światowych standardów. Przedsiębiorcy chcą renowacji zabytków, zmian standardu obsługi turystów np. taksówkarze powinni być mniej nachalni w stosunku do turystów, unowocześnienia infrastruktury i bazy towarzyszącej. Modyfikacja tych czynników z pewnością ułatwi powrót turystów do Egiptu.

Elhamy El Zayat, przewodniczący Egipskiej Federacji Turystyki, podkreślił na jednym ze spotkań branży turystycznej, iż problemy egipskiej turystyki w pewnej części wynikają z braku oraz lekceważenia istniejących procedur prawnych, które miały zapewniać turystom dużo lepszy standard obsługi. Zdaniem przewodniczącego turyści są narażeni na wiele problemów, które zaczynają się od natarczywych taksówkarzy odbierających podróżnych z lotniska a kończą się na fatalnej infrastrukturze wokół najważniejszych zabytków Egiptu.

Mohamed Hanno dodał również, że pierwszym i ostatnim miejscem, które wpływa na postrzeganie Egiptu przez turystów jest lotnisko. Warto wspomnieć, że Międzynarodowy Port Lotniczy w Kairze nie należy do najbardziej zadbanych na świecie. "Lotniska są pierwszym i ostatnim wrażeniem. Można zrobić bardzo wiele rzeczy, które ich problemy, które są bardzo poważne. Nalezy wziąć pod uwagę opinie osób, które pracują na lotniskach. Ponadto można skorzystać z technologii, które zapewniają sprawniejszą obsługę pasażerów. Ważnym elementem będą narzędzia wpływające na poprawę czystości w terminalu" - skomentował Hanno.

Kolejnym problemem Egiptu, który wpływa na złe wspomnienia turystów oraz prowadzi do wielu skarg składanych w ambasadach i konsulatach jest nękanie turystów przez lokalnych "małych przedsiębiorców". Bardzo często utrudniają oni zwiedzającym dostęp do największych atrakcji czy hoteli proponując lub wręcz narzucając przejażdżki wielbłądem lub konno. Z podobnym problemem spotykają się turyści odwiedzający Luksor czy Asuan, który są zmuszani do zakupu pamiątek. Oferujący bardzo często są agresywni i demonstrują w ten sposób swój brak szacunku do turystów.

"Niestety, tego typu problemy leżą w kulturze Egipcjan. Powinniśmy je eliminować przez edukację. Turystki powinno się uczyć w szkole tak samo jak uczy się wychowania fizycznego" - zauważył Mohamed Hanno.

Urzędnicy liczą na to, że zmiany da się wprowadzić bardzo szybko. Sprzedawcy będą mogli oferować swoje usługi tylko na ściśle określonych obszarach. W największych kurortach turystycznych zainstalowano monitoring, który ma zapobiec nowym problemom. Z kolei w hotelach, gdzie turyści skarżyli się na złą jakość usług, zostaną wdrożone programy monitorowania standardów zdrowotnych oraz jakości obsługi klienta.

W sektorze turystycznym zatrudnionych jest 12,5% wszystkich osób. W ciągu najbliższych miesięcy okaże się czy wprowadzane zmiany przyniosą pozytywne efekty.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com