TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-10-09 - Meksyk chce wejść do pierwszej piątki

Turystyka w meksyku jest obecnie traktowana priorytetowo - wynika z szóstej edycji Raportu o Branży Turystycznej. Według danych zebranych w dokumencie, ruch turystyczny w tym kraju w trakcie ostatnich sześciu lat odnotował znaczący wzrost. Podróżują po Meksyku nie tylko jego mieszkańcy, ale również goście z zagranicy. W turystykę inwestują instytucje publiczne oraz osoby prywatne. W Meksyku branża turystyczna generuje ponad 9 procent PKB.

reklama


Według raportu, wśród pięciu priorytetów dla Meksyku znalazł się rozwój turystyki krajowej, rozwój turystyki międzynarodowej, inwestycje w sektor publiczny, inwestycje w sektor prywatny i dywersyfikacja rynku.

W Meksyku odnotowano wzrost inwestycji w sektorze prywatnym o 53,7 procenta. W 2001 roku byÅ‚o to 12,8 mld pesos, a już w 2012 roku - 20,2 mld pesos. W 2011 roku kraj ten mógÅ‚ siÄ™ pochwalić najlepszym wynikiem turystycznym w historii. Meksyk odwiedziÅ‚o wówczas 23,4 mln osób (tyle byÅ‚o turystów miÄ™dzynarodowych, którzy skorzystali z usÅ‚ug linii lotniczych).

Na przestrzeni lat 2006 - 2011, liczba turystów krajowych i zagranicznych wzrosła ze 162 mln do 191,5 mln, co oznaczało rekordowy wzrost o 18,2 procenta.

Dywersyfikacja, na której skupiÅ‚ siÄ™ Meksyk, miaÅ‚a docelowo zaowocować wzrostem liczby turystów spoza Stanów Zjednoczonych i Kanady. MiÄ™dzy 2006 a 2011 rokiem odnotowano znaczÄ…cy wzrost w grupie goÅ›ci z Ameryki Północnej. W 2006 roku do Meksyku przybyÅ‚o 6 157 505 osób, zaÅ› w 2011 roku - 7 291 136 turystów. To oznacza wzrost o 18,4 procenta. TuryÅ›ci pozostaÅ‚ych narodowoÅ›ci w 2006 roku przybyli do Meksyku w grupie 1 948 612 osób, a w 2011 roku ich liczba wyniosÅ‚a - 2 852 084, a to daje wzrost równy 46,4 procentom.

Dla Meksyku turystyka jest priorytetem. Rządowi udało się stworzyć strategiczne porozumienie między ustawodawcami, urzędnikami, przedsiębiorstwami, związkami oraz środowiskiem akademickim. Strategia dywersyfikacji ma zmniejszyć zależność kraju od rynku Stanów Zjednoczonych i dodatkowo przyciągać turystów z innych państw, między innymi Brazylii, Chin, Rosji, Korei i Kanady.

Duży sukces odniosły takie produkty turystyczne Meksyku jak między innymi 18 szlaków gastronomicznych, Mundo Maya ("Świat Majów") i Pueblos Magicos ("Magiczne Miasta").

Wizerunek Meksyku zyskał również dzięki prowadzeniu światowych forów dyskusyjnych, między innymi Światowej Organizacji Turystyki Narodów Zjednoczonych (UNWTO), Światowego Forum Ekonomicznego (WEF)) oraz spotkania grupy G20 w Los Cabos.

Meksyk chce do 2018 roku znaleźć się w czołówce pięciu najbardziej pożądanych kierunków podróży.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com