TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-03-11 - Kliencie spróbuj obejść Groupona

Serwisy grupowe słyną z nakładania wysokich marż, sięgających nawet 50 procent przy sprzedaży usług za pośrednictwem swoich portali. O ile klienci nabywający kupony rabatowe cieszą się z atrakcyjnych zniżek, o tyle marża portali zakupowych dla przedsiębiorców może okazać się zabójcza, co często odbija się na jakości oferowanych usług.

reklama


Kilka dni temu media napisały, jak za tą samą usługę lub towar zapłacić proponowaną w serwisie cenę, bez konieczności wykupywania kuponu rabatowego. Jednym słowem jak obejść serwis grupowy. Przyczyna jest prosta - obu stronom zwykle się to opłaca: dla klienta mniej formalności + zwykle jakiś bonus, a dla przedsiębiorcy większy przychód.

Dziennikarza Gazety zainspirowała rozmowa dwóch mężczyzn w restauracji. Jeden kolega chwalił się drugiemu, że nigdy nie kupuje kuponów, które proponują portale zakupowe, tylko dzwoni bezpośrednio do firmy i pyta, czy dostanie równie atrakcyjną zniżkę. Okazuje się, że metoda ta sprawdza się, a firmy prawie zawsze dorzucają coś gratis. Nie jest to nic dziwnego - w końcu w serwisach grupowych przedsiębiorca z reguły otrzymuje "połowę połowy", a więc śmiesznie niską cenę za realne usługi. Pomimo zabezpieczeń umownych (serwisy zastrzegają sobie prawo do wyłączności oferty promocyjnej itp.) oferta obejścia serwisu grupowego oznacza na tyle duże zwiększenie przychodu, że przedsiębiorcy ryzykują lub tworzą inną dedykowaną ofertę tylko dla danego klienta.

Jednak nie zawsze współpraca na linii klient-sprzedawca układa się tak pomyślnie. - Dzień dobry, znalazłem na Grouponie interesujący aparat, który sprzedajecie. Chcę go kupić, ale odbiorę u was osobiście i wtedy wam zapłacę - pyta dziennikarz. Pan w słuchawce prosi o nazwę modelu aparatu i instruuje, że bez Groupona kosztuje dwa razy więcej. Tym razem się nie udało uzyskać zapewnienia takiej samej oferty, ale gdyby chętny poszedł do sklepu z gotówką, to kto wie? W końcu targowanie się o cenę i proszenie w sklepach na stronie o "cenę z allegro", czy "cenę ze skąpca" nie jest niczym nowym.

Mimo coraz większej liczby niezadowolonych zarówno ogłaszających się jak i kupujących przez serwisy zakupów grupowych, wciąż istnieje spora grupa osób i usługodawców, którzy chcieliby przetestować tą formę promocji, głównie z powodu dużego zasięgu serwisów grupowych. Warto też dodać, że np. dla hotelu wystawienie oferty grupowej powoduje z reguły zwiększenie ruchu odwiedzających stronę (warto zadbać o właściwy opis obiektu i linki do jego strony), a ruch ten przy odpowiednich pakietach dostępnych na stronie daje także bezpośrednie rezerwacje.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com