TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-12-13 - System SART - jak wygląda wdrożenie i współpraca?

Po tym jak przyglądaliśmy się systemom rezerwacyjnym Merlin X, Blue Vendo i TOM przyszła kolej na SART. Jak można zobaczyć na stronie systemu, w tej chwili korzysta z niego trochę ponad 100 organizatorów. W większości są to biura małe lub średnie.

reklama


O poprzednich systemach pisaliśmy w artykułach: Przyglądamy się wdrożeniom do systemów rezerwacyjnych oraz MerlinX - opłaca się poczekać?
Zespół Sartweb informuje, że wymogiem wdrożenia do systemu jest posiadanie aktualnej gwarancji ubezpieczeniowej. Według niej czas wdrożenia do systemu wynosi około 2 tygodni. Z jakimi kosztami wiąże się przystąpienie do SART? Naliczana jest opłata wstępna w wysokości 999 zł netto i obejmuje ona wielostanowiskową licencję, opłatę instalacyjną i zdalne szkolenie. Co miesiąc należy zapłacić abonament w wysokości 100 zł netto plus procent od sprzedaży (0,8 - 1 proc. - zależy to od indywidualnych ustaleń). Jak podają przedstawiciele systemu w cenę wliczona jest również strona internetowa oparta na szablonie i wsparcie marketingowe. W przypadku chęci skorzystania ze szkolenia z dojazdem do biura, dodatkowych druków czy indywidualnej grafiki na stronie www należy liczyć się z dodatkowymi, indywidualnie ustalanymi opłatami.

Możliwy jest import oferty do systemu Merlin X. Jak przekonuje przedstawicielka systemu, agenci mają możliwość darmowego dostępu do podstawowych funkcjonalności systemu, jak również mogą zdecydować się na dostęp odpłatny.

Co na temat systemu SART mają do powiedzenia organizatorzy turystyki? "Sart jest mało elastyczny - zarówno pod kątem modelowania imprez jak i wprowadzania najróżniejszych zmian, zgodnie ze zmieniającymi się trendami, potrzebami. Wszystko idzie strasznie opornie. Pod kątem ewidencji płatności i rezerwacji - fajnie, dużo opcji, czytelny. Współpraca z działem obsługi (wsparcie techniczne) bardzo dobra - można się bez problemu dodzwonić, zapytać, kompetentne i pomocne osoby (może nie wszystkie ale wiemy z kim rozmawiać), starają się szybko rozwiązać i naprawić problem." - mówi przedstawicielka jednego z biur podróży sprzedających w systemie SART.

"Od strony dokładania ofert nie jest łatwy,mnóstwo zależności, brak wskazówek do kodów źródłowych, brak możliwości linkowania treści do np stron wewnętrznych to tak naprawdę treść która możesz ewentualnie wyboldować i dołożyć fotki. Często co innego widzisz wprowadzając, co innego jak system załaduje i trzeba poprawiać bo system przekłamuje. Na jakiekolwiek wskazówki do ulepszeń twórcy SART są głusi. Jak się ma u nich stronę i SART jako system do wprowadzania ofert koszmar jest okrutny, miesiącami nie można się doprosić małych korekt.Po 10 latach zmienia się technologia, są nowe mechanizmy chociażby galerii zdjęciowych lecz SART wciąż oferuje to samo, np. mamy tez u nich pocztę na serwerze, przechodzą wszelkie "chłamy" i nie ma ,możliwości założenia tzw. "śmieci" czy listy niechcianych adresów. Ilekroć chcieliśmy przyjechać i omówić sprawy do naprawy - nie mają czasu,nie chcą się spotykać wiec ich opieka jest tragiczna. System ma naprawdę wielkie możliwości ale Jest bardzo skomplikowany a oni nic nie unowocześniają od lat - mówi pragnący zachować anonimowość przedstawiciel jednego z touroperatorów korzystającego z tego systemu.

Co do elastyczności wprowadzania/modelowania ofert - wydaje nam się zarzut bardzo absurdalny, gdyż jesteśmy pod tym kontem najbardziej elastyczni. Może problem wynika z braku umiejętności wprowadzania oferty? Bardzo bym chciała aby ten zarzut został poparty konkretnym przykładem oferty której nie da się w systemie wymodelować." - pisze przedstawicielka zespołu Sartweb. "System jest platformą bardzo skomplikowaną ale wynika to z możliwości jakie posiada. Nie jest tylko modułem do modelowania oferty i obsługiwania rezerwacji. System służy do pełnej obsługi biura turystycznego. Oczywiście dla Organizatora, który nie korzysta ze wszystkich opcji system wydaje się skomplikowany i niezrozumiały. Dla potwierdzenia, że da się przedłożę przykład uczniów z techników, którzy bez problemów po szkoleniu wprowadzają oferty na poziomie podstawowym - dodaje.

Co do słowa przestarzały - należy mieć na uwadze, że system powstał w latach 90. Co za tym idzie nie jest systemem który powstał 2-3 lata jak te które są teraz na rynku. Od tego momentu wiele się zmieniło. System ciągle się rozwija i ciągle publikujemy nowe upgrade. Jeśli chodzi o wygląd aplikacji nie został on zmieniony ponieważ nie ma takiej potrzeby. Jeśli chodzi o system ze strony www, ciągle pojawiają się nowości. Nie ma już stron na szablonach. Każda strona www może mieć swoją indywidualną grafikę. Sam proces rezerwacyjny jest chyba najbardziej intuicyjny na rynku dla zwykłego szarego Kowalskiego. System od strony agenta czy też klienta ciągle się rozwija i idzie z duchem czasu. Wygląd samej aplikacji nie zostaje zmieniony ze względu na użytkowników" - podaje przedstawicielka systemu.

Żaden system nie jest doskonały, żaden też nie gwarantuje wzrostu sprzedaży. Opinie dotyczące współpracy z systemem są różne. Na powyższych przykładach widać jak różnią się opinie dwóch organizatorów odnośnie wsparcia technicznego oferowanego przez SART. Zapraszamy do wymiany opinii na temat tego systemu na forum.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com