TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2007-04-18 - Brakuje środków na uporządkowanie Dworca Głównego w Krakowie

Zdaniem PKP brak pieniędzy jest przyczyną rozbijania się sprawy wyglądu krakowskiego Dworca Głównego. Kolejarze na bieżąco jedynie mogą sprzątać i wymieniać zniszczone płytki - pisze Gazeta Wyborcza.

reklama


W zeszłym roku udało się wywalczyć uporządkowanie terenu kolejowego Dworca Głównego w Krakowie. Wówczas dworzec wyglądał lepiej.

Aktualnie uwagę przyciągają zaniedbane wejścia do tuneli i same podziemne przejścia. Są zaśmiecone, brudne, pełne stoisk osób handlujących wszystkim i niczym. Niedokończone zostało także wejście do najnowszego tunelu, jego ściany to sam beton, a na suficie widać elementy konstrukcji.

- Naszym zdaniem z roku na rok przejścia podziemne prezentują się coraz lepiej. Większość kiosków ma już jednolity niebieski kolor i myślę, że jeszcze rok, dwa, a wszystkie będą tak wyglądały - mówi Włodzimierz Żmuda, dyrektor małopolskiego PKP PLK, które zarządza peronami i przejściami podziemnymi.

Dyrektor małopolskiego PKP PLK jest zadowolony ze współpracy z drobnymi sprzedawcami. Uważa, że ich obecność w tunelach daje poczucie bezpieczeństwa, a także, że dzięki nim nie pojawiają się niechciane graffiti.

- Wiem, że od czasu do czasu podróżnym przeszkadzają sprzedawcy rozkładający się na dziko, ale we współpracy z SOK-istami ich zwalczamy - mówi dyrektor PLK. - A już na pewno handlujących nie jest tak dużo, jak choćby w przejściu podziemnym pod skrzyżowaniem ul. Lubicz, Basztowej i Pawiej - dodaje.

A brudne ściany i pękające płytki? - Tu rewolucji, niestety, nie dokonam, bo na poważny remont nie mamy pieniędzy. Jesteśmy w stanie jedynie na bieżąco przykleić płytkę, jeśli odpadnie - przyznaje Żmuda. Obecnie największym problemem są rdzewiejące schody wiodące z peronów na parkingi płyty Centrum. - Praktycznie, co dwa lata trzeba je malować, bo zimą są posypywane solą - mówi.

Najgorzej przedstawia się sytuacja przyszłości najnowszego tunelu pod torami, który miał być wykańczany w tym miesiącu, jednak nadal nie ma na to środków. - Wyposażenie tego tunelu, jest uzależnione od budowy podziemnego dworca. Kiedy rozpocznie się jego budowa, wykończony zostanie też ten tunel - wyjaśnia Żmuda na łamach Gazety.

Kasy PKP i punkty obsługi mają być przeniesione do podziemi Galerii Krakowskiej, również kolejarze opuszczą budynek dworca. - Wszystko wskazuje na to, że inwestycja ruszy nie wcześniej niż w przyszłym roku - mówi Włodzimierz Żmuda.

Wtedy też jest szansa na porządny remont peronów, obniżenie pierwszego peronu po to, by dostosować jego wysokość do podłogi szynobusów jeżdżących do Balic.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com