TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Zdaniem PKP brak pieniędzy jest przyczyną rozbijania się sprawy wyglądu krakowskiego Dworca Głównego. Kolejarze na bieżąco jedynie mogą sprzątać i wymieniać zniszczone płytki - pisze Gazeta Wyborcza.
reklama
W zeszłym roku udało się wywalczyć uporządkowanie terenu kolejowego Dworca Głównego w Krakowie. Wówczas dworzec wyglądał lepiej.
Aktualnie uwagę przyciągają zaniedbane wejścia do tuneli i same podziemne przejścia. Są zaśmiecone, brudne, pełne stoisk osób handlujących wszystkim i niczym. Niedokończone zostało także wejście do najnowszego tunelu, jego ściany to sam beton, a na suficie widać elementy konstrukcji.
- Naszym zdaniem z roku na rok przejścia podziemne prezentują się coraz lepiej. Większość kiosków ma już jednolity niebieski kolor i myślę, że jeszcze rok, dwa, a wszystkie będą tak wyglądały - mówi Włodzimierz Żmuda, dyrektor małopolskiego PKP PLK, które zarządza peronami i przejściami podziemnymi.
Dyrektor małopolskiego PKP PLK jest zadowolony ze współpracy z drobnymi sprzedawcami. Uważa, że ich obecność w tunelach daje poczucie bezpieczeństwa, a także, że dzięki nim nie pojawiają się niechciane graffiti.
- Wiem, że od czasu do czasu podróżnym przeszkadzają sprzedawcy rozkładający się na dziko, ale we współpracy z SOK-istami ich zwalczamy - mówi dyrektor PLK. - A już na pewno handlujących nie jest tak dużo, jak choćby w przejściu podziemnym pod skrzyżowaniem ul. Lubicz, Basztowej i Pawiej - dodaje.
A brudne ściany i pękające płytki? - Tu rewolucji, niestety, nie dokonam, bo na poważny remont nie mamy pieniędzy. Jesteśmy w stanie jedynie na bieżąco przykleić płytkę, jeśli odpadnie - przyznaje Żmuda. Obecnie największym problemem są rdzewiejące schody wiodące z peronów na parkingi płyty Centrum. - Praktycznie, co dwa lata trzeba je malować, bo zimą są posypywane solą - mówi.
Najgorzej przedstawia się sytuacja przyszłości najnowszego tunelu pod torami, który miał być wykańczany w tym miesiącu, jednak nadal nie ma na to środków. - Wyposażenie tego tunelu, jest uzależnione od budowy podziemnego dworca. Kiedy rozpocznie się jego budowa, wykończony zostanie też ten tunel - wyjaśnia Żmuda na łamach Gazety.
Kasy PKP i punkty obsługi mają być przeniesione do podziemi Galerii Krakowskiej, również kolejarze opuszczą budynek dworca. - Wszystko wskazuje na to, że inwestycja ruszy nie wcześniej niż w przyszłym roku - mówi Włodzimierz Żmuda.
Wtedy też jest szansa na porządny remont peronów, obniżenie pierwszego peronu po to, by dostosować jego wysokość do podłogi szynobusów jeżdżących do Balic.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami