TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-04-04 - Na Wielkanoc do Polski z UK - przepisy drogowe

Sezon przedświątecznych przyjazdów do Polski właśnie się rozpoczął. Linie promowe DFDS Seaways przypominają kierowcom o najważniejszych różnicach w przepisach drogowych w państwach na trasie z Wielkiej Brytanii do Polski i z powrotem.

reklama


Tysiące polskich kierowców wyruszy w wielkanocną podróż z Wysp Brytyjskich do kraju. Większość z nich dotrze na kontynent promem, np. z brytyjskiego Dover do francuskich portów w Dunkierce lub Calais.

- Jadąc z Wielkiej Brytanii do Polski na Wielkanoc warto sprawdzić, jakie przepisy drogowe obowiązują w państwach leżących na naszej trasie - mówi Piotr Szewców z linii promowych DFDS Seaways. Ruch prawostronny to wbrew pozorom nie jedyna różnica w sposobie jazdy na Wyspach Brytyjskich i krajach kontynentalnej Europy. Co roku z naszych promów korzystają setki tysięcy polskich kierowców. Warto, aby dla własnego bezpieczeństwa oraz komfortu podróżowania wiedzieli, jak uniknąć drogowych pułapek jadąc przez Francję, Holandię, Danię lub Niemcy - dodaje.

Różnice w przepisach drogowych na trasie z Wielkiej Brytanii do Polski dotyczą różnych kwestii: obowiązkowego wyposażenia pojazdu, ograniczeń prędkości, jazdy po spożyciu alkoholu itp. Na przykład - w przeciwieństwie do Wielkiej Brytanii - kierowcy jadący przez Francję muszą posiadać i przechowywać trójkąt ostrzegawczy i odblaskową kamizelkę wewnątrz samochodu, a nie w bagażniku - za ich brak grozi grzywna w wysokości około 90 euro. W Niemczech należy wyłączyć nawigację satelitarną z opcją lokalizacji kamer mierzących prędkość. Na rondach w Holandii pierwszeństwo przejazdu może mieć - w zależności od oznakowania - pojazd włączający się do ruchu lub już na nich będący. W Danii autobusy zawsze mają pierwszeństwo, natomiast na wielu drogach uprzywilejowaną pozycją cieszą się rowerzyści.

Warto również pamiętać o różnicach w dozwolonym poziomie alkoholu we krwi kierowcy. W Wielkiej Brytanii jest to 0,8 promila, w Polsce tylko 0,2 promila. W Holandii, Francji i Danii dozwolony poziom to 0,5 promila, natomiast w Niemczech młodym kierowcom prawo w ogóle zabrania jazdy po alkoholu.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com