TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2014-08-04 - Pomorze zadowolone z sezonu

W tym roku aura zdecydowanie sprzyja letniemu wypoczynkowi nad Bałtykiem. Nie tylko turyści są zadowoleni z tegorocznych wakacji, ale i branża turystyczna, gdyż całe Pomorze jest wypełnione, a rezerwacje pobytów nadal napływają.

reklama


GorÄ…cy lipiec i optymistyczne prognozy na sierpieÅ„ pozwalajÄ… twierdzić, że to bÄ™dzie kolejny już bardzo dobry sezon turystyczny. Jak przekonujÄ… przedstawiciele wÅ‚adz wojewódzkich, dogodne poÅ‚Ä…czenia komunikacyjne, wysoka jakość usÅ‚ug, konkurencyjność cenowa oraz zintegrowane dziaÅ‚ania promocyjne sprawiajÄ…, że region pomorski staje siÄ™ coraz chÄ™tniej wybieranym miejscem wypoczynku nie tylko przez Polaków ale również i przez goÅ›ci z zagranicy.

"W roku 2012 Pomorze odwiedziło 6,6 mln turystów, rok 2013 zamknęliśmy liczbą 7,7 mln. Taka dynamika wzrostu na przestrzeni zaledwie jednego roku jest imponująca. To wynik na który branża i środowisko turystyczne ciężko pracowały i pracują przez cały czas" - komentuje Mieczysław Struk, Marszałek Województwa Pomorskiego.

W sezonie letnim, dominujÄ…cymi gośćmi sÄ… turyÅ›ci z Polski, jednakże znaczÄ…co zwiÄ™ksza siÄ™ udziaÅ‚ ruchu zagranicznego. Tylko w minionym roku ruch przyjazdowy turystów ze Szwecji wzrósÅ‚ w stosunku do roku 2012 aż o 10%, a z Norwegii ponad 15% co przekÅ‚adajÄ…c na liczby pokazuje, iż Pomorze przyjęło w 2013 roku ok 1 mln 700 tys. turystów z zagranicy, a wiÄ™c ponad 20% wiÄ™cej niż w roku 2012. Nie bez znaczenia dla dynamiki wzrostu sÄ… również intensywnie prowadzone już od kilku lat dziaÅ‚ania promocyjne na rynkach, z którymi region posiada bezpoÅ›rednie poÅ‚Ä…czenia komunikacyjne. "Współpraca z przewoźnikami nie tylko uspójnia komunikacjÄ™ marketingowÄ…, ale również pozwala zwiÄ™kszać zasiÄ™gi kampanii. Taki model współpracy przekÅ‚ada siÄ™ również na rentowność poÅ‚Ä…czeÅ„ i sprzyja rozwojowi siatki komunikacyjnej" - dodaje MieczysÅ‚aw Struk.

Tylko w ubiegÅ‚ym roku przewoźnik WizzAir przewiózÅ‚ na trasach ze Skandynawii ponad 750 tys. pasażerów podczas gdy w roku 2012 liczba ta ksztaÅ‚towaÅ‚a siÄ™ na poziomie 570 tys. Również AirBerlin odnotowaÅ‚ zwiÄ™kszone obÅ‚ożenie samolotów, które od 2012 roku zwiÄ™kszyÅ‚o siÄ™ o 37% i w tej chwili ksztaÅ‚tuje siÄ™ na poziomie 46 tys. pasażerów rocznie. SzerszÄ… ekspansjÄ™ na rynek szwedzki zapewnia kooperacja z przewoźnikiem promowym Stena Line, który w minionym roku na trasie Karlskrona - Gdynia - Karlskrona przewiózÅ‚ ponad 500 tys. pasażerów. "Komunikacja marketingowa opiera siÄ™ na starannie wyselekcjonowanych tematach, wpisujÄ…cych siÄ™ w preferencje odbiorców, a optymalnie dobrane narzÄ™dzia pozwalajÄ… dotrzeć z informacjÄ… do odpowiednich grup odbiorców" - dodaje Marta CheÅ‚kowska, Prezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com