TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-02-27 - Ecco Holiday gwarantuje zwrot wpłat

Szum wokół decyzji Konwentu Marszałków w sprawie organizowana pomocy dla polskich turystów w przypadku bankructw biur podróży nie cichnie. Branża turystyczna domaga się jasno sprecyzowanych regulacji, które zabezpieczałyby klientów w sytuacji niewypłacalności touroperatorów.

reklama


Nastały ciężkie czasy dla organizatorów, biura same szukają rozwiązań i dodatkowych zabezpieczeń dla swoich klientów, aby Ci nie obawiali się dokonywać rezerwacji.

Ecco Holiday przypomina o dodatkowym ubezpieczeniu, które w przypadku problemów biura gwarantuje klientom zwrot wpłaconych pieniędzy w ciągu 30 dni. Takie zabezpieczenia funkcjonują w innych państwach, np. w Niemczech. Liczymy, że pozostali organizatorzy wprowadzą podobne rozwiązania (obecnie mamy takie ubezpieczenie jako jedyni w Polsce) i również zadbają o bezpieczeństwo swoich klientów - mówi Aleksandra Olechnowicz, koordynator ds. PR w firmie Ecco Holiday.





Program 100% bezpieczne wakacje jest ubezpieczeniem grupowym, które obejmuje wpłaty klientów dokonane na poczet ceny imprezy turystycznej, których organizatorem jest Ecco Holiday oraz oferty oznaczonej marką Ecco Travel. Touroperator wykupił ubezpieczenie Bezpieczna Wpłata w Towarzystwie Ubezpieczeń Wzajemnych SKOK. Polisa o numerze AB024966 została wystawiona na okres od 25.07.2012 do 24.07.2013. Polisa nie posiada limitu kwoty, a jej szczegółowe warunki są następujące (OWU dostępna na stronie organizatora):

§3 (przedmiot i zakres ubezpieczenia)
1. Przedmiotem ubezpieczenia objęte są wpłaty Ubezpieczonego dokonane na poczet ceny imprezy turystycznej organizowanej przez Ubezpieczającego lub usługi turystycznej zakupionej u Ubezpieczającego.
2. Odpowiedzialność Towarzystwa polega na zwrocie Ubezpieczonemu kwot dokonanych wpłat na poczet ceny imprezy turystycznej lub usługi turystycznej (nie powiększonych o odsetki), w przypadku braku realizacji tych świadczeń przez Ubezpieczającego, spowodowane go zaprzestaniem działalności operacyjnej na skutek niewypłacalności, stwierdzonej prawomocnym postanowieniem sądu o ogłoszeniu upadłości lub postanowieniem sądu o oddaleniu wniosku o ogłoszenie upadłości, chyba że oddalenie nastąpiło z przyczyn określonych w art. 12 ust. 1 prawa upadłościowego.

§4 (wyÅ‚Ä…czenia odpowiedzialnoÅ›ci)
1. Ochroną ubezpieczeniową nie są objęte szkody, poniesione przez Ubezpieczonego w związku z:
1) rezygnacją z zarezerwowanej imprezy turystycznej lub usługi turystycznej,
2) utratą spodziewanych korzyści, związanych z realizacją zarezerwowanej imprezy turystycznej lub usług i turystycznej,
3) niewłaściwą realizacją zarezerwowanej imprezy turystycznej lub usługi turystycznej,
4) sprowadzeniem do kraju uczestników imprez turystycznych lub usług turystycznych w przypadku niewypłacalności Ubezpieczającego,
5) realizacją zarezerwowanej imprezy turystycznej lub usługi turystycznej przez Ubezpieczającego, która nastąpiła po zajściu zdarzenia ubezpieczeniowego.
2. Ochrona ubezpieczeniowa nie obejmuje kwot wpłat Ubezpieczonego, zwróconych mu tytułem ochrony wynikającej z obowiązkowego
ubezpieczenia na rzecz klientów, zawartego przez Ubezpieczającego.
3. Ochrona ubezpieczeniowa nie obejmuje wpłat Ubezpieczonego dokonanych za pomocą karty płatniczej, w odniesieniu do których
nastąpiło obciążenie zwrotne (chargeback) skutkujące zwrotem wpłaty z konta Ubezpieczającego na konto posiadacza karty.


Szczególnie istotne wydają się tu zapisy o wyłączeniu z ochrony wpłat zwróconych przez Marszałka oraz tych odzyskanych poprzez chargeback. Jako, że obie te procedury mogą być długotrwałe, może to oznaczać, iż procedura likwidacji szkody będzie przeciągać się ponad obiecywane 30 dni.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com