TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2009-11-03 - Lufthansa: 226 millionów euro zysku w pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku

Zysk operacyjny Lufthansy po pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku wyniósł 226 milionów euro. Jego część stanowią dochody wypracowane przez Austrian Airlines i linie bmi (kwota 28 millionów euro).

reklama


Całkowity zysk Grupy jest niższy w porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku. Jego przyczyn jest kilka: słabszy popyt w związku z sytuacją na rynku, niższy średni zysk liczony na jednego pasażera w obszarze przewozów pasażerskich, spadek ilości pasażerów klasy biznes i większą wrażliwość cenową we wszystkich klasach rezerwacji.

Prezes i CEO Lufthansy Wolfgang Mayrhuber podczas prezentacji wyników za trzeci kwartał powiedział - "Dzisiaj możemy wykorzystać fakt posiadania solidnych fundamentów w postaci szerokiej gamy atrakcyjnych produktów i szybko reagować na zmieniające się warunki ekonomiczne. Jednak nie jesteśmy usatysfakcjonowani wynikiem, który do tej pory osiągnęliśmy i w związku z tym będziemy musieli zwiększyć nasze wysiłki i dołożyć jeszcze większych starań w ramach programu oszczędnościowego". Chociaż w ostatnich miesiącach popyt w przewozach pasażerskich ustabilizował się, dochody wciąż są niskie. Linie pasażerskie z grupy Lufthansa uczestniczą w programie oszczędnościowym “CLIMB 2011", którego celem jest poprawa wyniku o miliard euro do końca 2011 roku. Wdrażanie programu rozpoczęło się na początku trzeciego kwartału 2009 roku.

Poza tym Lufthansa Cargo kontynuuje działania oszczędnościowe, które obejmują redukowanie mocy przewozowych, zmniejszenie liczby godzin pracy, a także ograniczenie kosztów materiałowych i budżetów projektowych.

Lufthansa MRO zanotowała wzrost przychodów. Poza tym segment ten zniwelował niższy popyt a także osiągnął wzrost wyniku operacyjnego w porównaniu z tym samym okresem w zeszłym roku. IT Services również odnotował pewną poprawę wyniku za pierwsze trzy kwartały tego roku.

Ceny paliw oraz poziom popytu pozostają głównymi czynnikami ryzyka. Negatywne efekty mogą w nadchodzących miesiącach również odczuć nowe linie Grupy. Stąd zdaniem Wolfganga Mayrhubera zakładane zyski będą zależne od wyniku grupy w czwartym kwartale i efektu jaki przyniesie realizacja planów zapobiegawczych.

Wyniki za trzeci kwartał 2009 roku:
- przychody za pierwsze dziewięć miesięcy 2009 r. - 16.2 miliarda euro, co stanowi 13,2 % mniej niż w 2008 r.,
- przychody z ruchu pasażerskiego zmniejszyły się o 16,3 procent do 12.6 miliardów euro,
- zysk operacyjny obniżył się o 8,7 procent do 18.1 miliarda euro,
- koszty operacyjne za pierwsze dziewięć miesięcy 2009 r.spadły o 5,8 procent do 17.8 miliarda euro, spowodowane przez mniejsze koszty paliwa o 1.5 miliarda euro, stanowi spadek o 36,4 % w porównaniu z 2008 r.,
- opłaty wyniosły 3 % więcej niż w 2008 r.,
- wynik bez efektu konsolidacji to 2,1 % poniżej rezultatu osiągniętego w ubiegłym roku,
- wynik operacyjny Grupy to 226 million euro ( wraz z zyskiem Austrian Airlines i bmi na sumę 28 milionów euro), czyli 728 milionów euro mniej za
ten sam okres w 2008 r.,
- zysk netto Grupy to -(minus) 32 miliony euro; w tym samym okresie w zeszłym roku wyniósł on 529 milionów euro,
- nakłady kapitałowe wyniosły 1.8 miliarda euro, z czego 1.4 miliarda euro na modernizację i rozszerzenie floty, 65 milionów euro na zakup 45 %
udziałów SN Airholding SA/NV (Brussels Airlines), 56 millionów euro na zakup linii, które są konsolidowane (szczególnie Austrian Airlines i bmi),
- uzyskano 77 milionów euro za sprzedaż pozostałych udziałów linii Condor i spłaty związanych z nimi pożyczek,
- przepływ gotówki wyniósł 1.4 miliarda euro,
- zadłużenie kredytowe netto na koniec trzeciego kwartału to 1.9 miliarda euro.







Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com