TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2011-06-03 - Systemy rezerwacyjne można udoskonalić

System rezerwacyjny musi być bezpłatny i bezbłędny. Klient powinien dzięki niemu zyskać szybki i łatwy dostęp do szerokiego wachlarza ofert. W praktyce niektóre programy komplikują proces rezerwacji. Wśród ich największych wad można wyróżnić żmudne wprowadzanie danych oraz brak jednej płaszczyzny potrzebnej do wyszukiwania ofert wszystkich touroperatorów.

reklama


Bywa, że klient chcąc zaznaczyć wyjazd do kilku krajów w tym samym terminie musi w przypadku każdego z nich na nowo powtarzać wpisywanie danych. Dane bywają dodatkowo nieprecyzyjne i trzeba je sprawdzać na stronie danego touroperatora. Przy sprzedaży internetowej chodzi właśnie o to, aby nie potwierdzać zakupu telefonicznie. Systemy rezerwacyjne są czasem skomplikowane.

Sytuację mogłoby poprawić zatrudnienie przez touroperatorów dodatkowych osób, które dbałyby o aktualizowanie danych oraz jednakowy ich format. Niestety problem są koszty.

Kolejne utrudnienie, z którym borykają się klienci w przypadku systemów rezerwacji generują sami pracownicy branży. Chcąc wyprzedzić konkurencję i osiągnąć najwyższą sprzedaż podejmują działania znajdujące się na skraju zachowań dopuszczalnych. System rezerwacyjny bywa celowo spamowany przez niektórych organizatorów, tak, aby oferta danego agenta pojawiała się jako pierwsza lub niektóre z nich są celowo blokowane przez agentów, którzy realnie nie mają żadnych klientów). Sygnalizowanie przez system zablokowanie oferty (rezerwację) oraz definitywną jej sprzedaż mogłoby ułatwić życie korzystającym z programów.

Problemy w systemach rezerwacji pojawiają się również w przypadku ofert last minute. Może się tak zdarzyć, że jedna oferta zostanie sprzedana dwa razy, bowiem program nie zablokuje miejsca w hotelu i samolocie w chwili rozpoczęcia rezerwacji. Pełne rezerwacje nie mogą być dokonywane w czasie ich zakładania, kecz w chwili potwierdzenia ich przez pracownika bądź system bankowy, który odnotował wpływ należności za wyjazd ze strony klienta; kiedy klient zrobił samodzielnie rezerwację on line - ze strony internetowej, która jest połączona z systemem rezerwacyjnym.

Dostawcy systemów obiecują agentom ulepszenia w programach. Są przekonani o tym, że ich produkty są najlepsze wśród tych dostępnych na rynku. Dostawcy utrzymują, że starają się ułatwiać pracę agentom. Wśród nich znalazł się m.in. system TOM, który służy do tworzenia ofert (jako link do strony bądź jako oferta w PDF która może zostać wysłana jako załącznik w e-mailu) oraz wyszukiwarki TOM (IBE), która pozwala na złożenie rezerwacji przez klienta.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com