TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-05-29 - Skandal z udziałem dyrektora Accor-u

Opinie w internecie budzą wiele kontrowersji. O tym jak trudno dziś o rzetelne i sprawdzone informacje na temat biur podróży, hoteli i restauracji w sieci pisaliśmy już nie raz. Tym razem oszustwa dopuścił się Peter Hook, dyrektor ds. komunikacji konsorcjum hotelowego Accor, który przez lata publikował anonimowe opinie na znanym portalu podróżniczym.

reklama


Na trop Hook`a wpadła firma Kwikchex, zajmująca się badaniem reputacji w internecie. Dyrektor Accor-u w chwilach przypływu fantazji literackiej, posługując się nickiem Tavare opublikował nawet 100 anonimowych recenzji dotyczących obiektów sieci w serwisie TripAdvisor. Proceder ten trwał kilka lat. W tym czasie na konto obiektów należących do Accor-u (m.in. Sofitel, Novotel, Ibis oraz Mercure) spłynęło kilkadziesiąt pozytywnych opinii. Jak przyznał sam Hook w swoich literackich wywodach nie omijał też konkurencji, negatywnie ją punktując.

Jedna z recenzji wystawiona australijskiemu Sea Temple Surfers Paradise brzmi: "Skorzystałem ze świetnej okazji cenowej i było wspaniale od początku do końca".

Dyrektor Accor-u próbuje bronić się mówiąc, że wszystkie opinie zamieszczane przez niego w internecie na temat obiektów jego sieci były oparte na prywatnych doświadczeniach.

Rzecznik prasowy TripAdvisor, portalu na łamach, którego doszło do zafałszowania opinii zapewnił, że wszystkie nieprawdziwe wpisy zostaną skasowane. Jednocześnie ocenił zaistniałą sytuację jako "wysoce niestosowne zachowanie".

Skandal z udziałem osoby na tak poważnym stanowisku w znanej i renomowanej sieci nie przysporzy dobrej sławy ani znanemu portalowi, ani cenionej marce hotelowej. Przypadek po raz kolejny poddał w wątpliwość funkcjonowanie tego typu serwisów, równocześnie przestrzegając użytkowników przed sugerowaniem się opiniami w internecie.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com