TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-05-31 - Polska będzie liderem w zakresie turystyki medycznej?

Polska turystyka medyczna będzie promowana na rynkach zagranicznych. Projekt zakłada między innymi przygotowanie materiałów informacyjno-promocyjnych oraz udział w branżowych targach międzynarodowych. Przedsięwzięcie opiewające na 4 mln zł zostanie zrealizowane ze środków unijnych.

reklama


Za program odpowiedzialne jest konsorcjum złożone z firm: Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ), Europejskiego Centrum Przedsiębiorczości (EuCP) oraz Ameds Centrum. Celem przedsięwzięcia jest promocja usług medycznych w Polsce wśród turystów zagranicznych. Przedsięwzięcie ma też wspierać polskie firmy w stworzeniu oraz realizacji ujednoliconej koncepcji promocji usług medycznych na świecie.

Ministerstwo gospodarki doceniło turystykę medyczną zaliczając ją do 15 najbardziej perspektywicznych sektorów w Polsce. Niektórzy są nawet zdania, że nasz kraj może stać się liderem w dziedzinie turystyki medycznej. Możemy konkurować z innymi państwami wysoką jakością usług oraz cenami, które są niższe nawet o 80 procent niż w Wielkiej Brytanii, Niemczech czy Stanach Zjednoczonych. W roku 2011 wartość tego segmentu rynku wyniosła około 800 mln zł. Do Polski przyjechało z zagranicy około Pacjenci korzystali z usług chirurgicznych (między innymi chirurgii plastycznej) uzdrowisk i rehabilitacji. Popularnością cieszyła się również stomatologia.

Projekt będzie realizowany do marca 2015 roku. Działania promocyjne obejmą Danię, Szwecję, Norwegię, Niemcy, Rosję, Wielką Brytanię oraz Stany Zjednoczone.

Właściciele firm, którzy chcą wziąć udział w projekcie otrzymają dofinansowanie udziału w imprezach promocyjnych wynoszące do 75 procent. Są już pierwsze zgłoszenia między innymi prywatnych oraz publicznych placówek medycznych, uzdrowisk. Zgłosiły się również biura podróży parające się turystyką medyczną.

PAIiIZ w ramach projektu będzie odpowiedzialny za organizację udziału polskich firm w międzynarodowych konferencjach, wystawach branżowych. Przygotuje także wizyty studyjne dziennikarzy zagranicznych w Polsce. Ameds natomiast zajmie się przeprowadzeniem naboru kandydatów do udziału w targach, misjach gospodarczych, szkoleniach. Przygotuje ponadto materiały informacyjno-promocyjne, między innymi przewodnik placówek medycznych w Polsce, a także film reklamowy. EuCP odpowiada za kontakty z ministerstwem gospodarki i zajmuje się rozliczeniami w ramach projektu.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com