TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-03-04 - Polskie piwo podbija zagraniczne rynki

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju wsi ujawniło dane dotyczące sprzedaży polskiego piwa za granicą. W ubiegłym roku ten złocisty trunek został sprzedany w ilości ponad 227 tysięcy ton o łącznej wartości prawie 93 milionów euro. W skali roku oznacza to poprawę o 14 milionów euro.

reklama


Równocześnie koncerny piwowarskie zanotowały rekordowy wzrost importu chmielowego trunku, którego sprzedały prawie 63 tysiące ton za kwotę 41 milionów euro.

Eksperci uważają, że przyczynami wzrostu popularności polskiego piwa są: coraz większa ilość turystów odwiedzających nasz kraj oraz zmiana przyzwyczajeń zagranicznych konsumentów. Zmiana nawyków zaczyna być także widoczna wśród polskich konsumentów, którzy coraz chętniej sięgają po zagraniczne wyroby, a to z kolei napędza popyt na importowane trunki.

W ubiegłym roku Grupa Żywiec zwiększyła eksport o 15 procent. Ogólnie sprzedała 11,5 milionów hektolitrów piwa, z czego 336 tysięcy trafiło na rynek zagraniczny.

Podobny wzrost w eksporcie odnotowała Kompania Piwowarska. Sprzedaż zagraniczna piwa tego koncernu wzrosła o 14,5 procenta i wyniosła 330 tysięcy hektolitrów piwa.

W opinii specjalistów ten rok może przynieść jeszcze większy wzrost w eksporcie piwa.

Grupa Żywiec wyraża zainteresowaniem podbiciem rynków Ameryki Południowej i Azji. Browar Amber planuje zwiększyć eksport do Rosji i krajów afrykańskich. Plany rozwoju snuje także Kompania Piwowarska, która obecnie ponad połowę swoich wyrobów wysyła do Niemiec.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com