TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
W Polsce pojawia się coraz więcej miejsc, w których oferowane są profesjonalne zabiegi SPA. - Aby wszystko działało w nich sprawnie bez zwiększania kosztów, związanych np. z zatrudnieniem dodatkowego personelu, managerowie muszą zastanawiać się nad wdrażaniem systemów, które pomogą im w sprawnym zarządzaniu obiektami i utrzymywaniu usług na wysokim poziomie - mówi Grzegorz Siewiera, prezes firmy LSI Software zajmującej się tworzeniem oraz wdrażaniem systemów do zarządzania obiektami SPA.
reklama
Dzięki dobrym systemom organizacyjnym możliwe staje się zarządzanie zarówno obiektami SPA jak również wielofunkcyjnymi ośrodkami sportowo - rekreacyjnymi. Takimi obiektami są Wrocławski Park Wodny oraz Termy Uniejów. Są one obecnie jednymi z największych w kraju. Goście mogą skorzystać z basenów rekreacyjnych i sportowych, zjeżdżalni, sauny, jacuzzi, zabiegów SPA & Wellness, klubów fitness. Znajduje się tutaj także wiele lokali gastronomicznych. Sprawne zarządzanie tak dużymi i rozbudowanymi obiektami nie byłoby możliwe bez nowoczesnych technologii.
Takie systemy są niezbędne również w przypadku nowych inwestycji oraz rozszerzania działalności, przykładowo jeśli przy klubie fitness rozpoczyna działalność ośrodek SPA. W takiej sytuacji sprawdzi się oprogramowanie służące managerom, personelowi oraz gościom takich obiektów. - Wybierając system trzeba zwrócić uwagę na to czy będzie on współpracował z pozostałymi obiektami, które już zostały zinformatyzowane, np. z hotelem i restauracją oraz finansowo-księgową stroną działalności. Ważne też żeby wszystkie dane za usługi kupowane przez gościa były natychmiast gromadzone na jednym rachunku - tłumaczy Grzegorz Siewiera, prezes LSI Software.
Mniejsze obiekty SPA również korzystają z nowości technologicznych. Oprogramowanie do zarządzania w obiektach i gabinetach umożliwia między innymi szybkie i proste planowanie wizyt oraz rezerwacji zabiegów. Osoba korzystająca z systemu może przy tym dowolnie wybrać kryteria, którymi będzie się kierowała, na przykład wolnymi terminami czy typem zabiegów. Przyjmowanie płatności również staje się prostsze dzięki różnym opcjom rozliczeń (rachunki, faktury zbiorcze i indywidualne, dzielenie oraz grupowanie pozycji do umieszczenia na rachunkach). Managerowie mogą natomiast śledzić trendy rynkowe i sprawnie zarządzać obiektem,
Dobre systemy informatyczne mają również inne funkcje. Można do nich wprowadzić grafik obłożenia obiektu oraz pracowników, a także prowadzić dokumentację różnego rodzaju czy rozliczać pracowników. Systemy wspierające zarządzanie nie są obecnie dedykowane wyłącznie dużym obiektom. Z osiągnięć technologicznych korzystają również małe ośrodki.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami