TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-10-10 - Które drogi obejmie viatoll?

Powiększa się sieć płatnych dróg w Polsce. Ku niezadowoleniu przewoźników, do końca roku system viatoll obejmie następne 460 km tras.

reklama


Jak poinformowała rzeczniczka prasowa projektu viatoll, Dorota Prochowicz od 31 października ok. 340 km dróg zostanie objętych e-mytem, a następne 120 km od 1 grudnia. Po rozszerzeniu sieć płatnych dróg w Polsce będzie liczyć prawie 2,7 tys. km.

Od końca października płatny będzie m.in. przejazd autostradą A1 na odcinku Kowal - Kutno, autostradą A2 na odcinku Łódź Północ - Konotopa oraz obwodnicą Mińska Mazowieckiego. Na autostradzie A4 płatny opłata za przejazd ma zostać wprowadzona na odcinku Targowisko - Tarnów oraz na obwodnicy Rzeszowa.

System viatoll ma objąć także odcinki dróg ekspresowych: S5 Gniezno południe - skrzyżowanie z drogą powiatową nr 2440P, S7 Gdańsk południe - Żuławy zachód, S7 Pasłęk północ - Miłomłyn południe, S7 Olsztynek zachód - Raczki, S8 obwodnice - Zambrowa i Wiśniewa oraz S11 Poznań zachód - Poznań Tarnowo Podgórne.

Wśród dróg, które zostaną objęte e-mytem od 1 grudnia znajdą się następujące odcinki dróg ekspresowych: S2 Konotopa - Puławska, S3 Międzyrzecz południe - Sulechów, S7 Kielce północ - Kielce południe, S17 Kurów zachód - Jastków, S17 Lublin Felin - Piaski wschód, S79 Warszawa Lotnisko - Marynarska.

Prochowska poinformowała, iż wpływy od początku istnienia systemu, wpływy do Krajowego Funduszu Drogowego wynoszą prawie 2,2 mld zł. "Ostatnie dwa miesiące są pod tym względem rekordowe. Tylko wpływy za wrzesień do KFD wyniosły ponad 107 mln zł. Najbardziej dochodowe drogi to A4, S8 i A2" - podkreśliła rzeczniczka.

Aktualnie w systemie zarejestrowanych jest ponad 770 tys. autobusów i samochodów ciężarowych. Ponad 60 proc. użytkowników stanowią pojazdy z Polski. Zdaniem rzeczniczki wprowadzenie systemu viatoll ma także wpływ na poprawę jakości powietrza w Polsce. "Prawie 50 proc. pojazdów w Polsce spełnia najbardziej wyśrubowane normy ekologiczne, czyli jest to klasa normy Euro 4 i wyżej. Gdy nie było systemu przewoźnicy z zagranicy kierowali do Polski najstarsze pojazdy, a teraz, kiedy wysokość opłaty zależy też od norm spalin, jakie spełnia auto, przewoźnicy kierują do Polski swoje najlepsze pojazdy" - komentuje.

Wśród zagranicznych pojazdów zarejestrowanych w systemie dominują pojazdy z Niemiec, Litwy, Rosji i Czech.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com