TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Nikt się tego nie spodziewał. W lipcu 2012 sprzedaż w lokalach restauracji należących do sieci McDonald`s, na całym świecie, nie przekroczyła spodziewanego progu wzrostu i pozostała na niezmienionym poziomie.
reklama
Jest to najgorszy wynik sieci od ponad dziewięciu lat. Oznacza to, że światowa recesja zaczyna powoli dotykać także branże gastronomiczną.
Firma jeszcze niedawno podawała, iż planuje zakończyć lipiec ze wzrostem sprzedaży. Tym bardziej zaskakujący jest spadek akcji hamburgerowego potentata o 3,2% tuż przed otwarciem środowej sesji giełdowej.
Podczas, gdy analitycy koncernu przewidywali wzrost sprzedaży średnio o 2,2% w USA i 2,4% w Europie, w lipcu odnotowano spadek kolejno o 0,1% i o 0,6%. Podobna sytuacja dotyczy restauracji sieci w regionie Azji/Pacyfiku oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Tutaj spodziewano się wzrostu rzędu 1,4 procent, podczas gdy rzeczywista sprzedaż spadła o 1,5%.
© 2025 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami