TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
2013-06-25 - Jak Polacy organizują wyjazdy?
Jak Polacy wykorzystują internet do przygotowywania wakacyjnych wyjazdów? Odpowiedź na to pytanie mogą dać badania prowadzone przez jeden z serwis Interaktywnie.com.
reklama
Ponad 70 procent wszystkich ankietowanych przez Interaktywnie.com deklaruje, że na wakacyjne wyjazdy decyduje się w sezonie. Terminy wyjazdów w pozostałych miesiącach roku deklaruje również spora, 54-procentowa grupa uczestników badania, w którym wzięły udział 3874 osoby.
Najwięcej respondentów chce spędzić urlop w Europie (66 procent). Niewiele mniej osób deklaruje także wyjazd krajowy (64,5 procent). Co czwarty badany (26 procent) odwiedza w ramach wypoczynku inne kontynenty.
Ponad trzy czwarte badanych internautów, którzy wyjeżdżają na wakacje, wykorzystuje internet do planowania wypoczynku. Przede wszystkim szukają w niej informacji, ale także zamawiają usługi turystyczne on-line. Coraz częściej w sieci dokonywane są pełne zakupy usług, włącznie z płatnością.
Usługi turystyczne są rezerwowane przez internet tak samo często przez kobiety, jak i mężczyzn, ale to panowie częściej dokonują ich pełnego zakupu, włącznie z dokonywaniem płatności on-line. Skłonność do zakupów usług turystycznych przez internet rośnie wraz z zamożnością badanych. Osoby z dochodem netto powyżej 3000 złotych na osobę to aż 41 procent kupujących i 36 procent rezerwujących wakacyjne podróże w sieci. Ze względu na status zawodowy, są to głównie osoby specjaliści. Stanowią ponad 27 procent kupujących i 28 procent wszystkich rezerwujących takie usługi w internecie. W drugiej kolejności to osoby pracujące na stanowiskach kierowniczych.
Najczęściej zakupu usług turystycznych przez internet dokonują ludzie młodzi, choć już pracujący, w wieku 25-34 lata. Ale zakupy przez internet nie są obce osobom nawet z najstarszych grup wiekowych. Co ciekawe, wśród nich odsetek kupujących lub rezerwujących jest nawet większy, niż w przypadku internautów poniżej 24. roku życia.
Największą popularnością cieszą się internetowe rezerwacje miejsc noclegowych w hotelach czy pensjonatach, ponad dwie trzecie respondentów zamawiających usługi turystyczne przez internet, wskazało taką formę. Znakomita większość ankietowanych kupuje przez internet także bilety lotnicze i wczasy. Mniejszą, choć ciągle wysoką popularnością cieszy się wynajem domów, mieszkań bądź pokoi.
Kupowanie biletów lotniczych on-line jest najtańszą, a czasem jedyną dostępną opcją. Do internetowej sprzedaży zaczynają się także przekonywać pasażerowie polskich przewoźników kolejowych, z takiej formy zakupów biletów kolejowych korzysta około 25 procent ankietowanych. Dzięki działalności Polskiego Busa, rozpowszechniła się także sprzedaż on-line biletów autobusowych, z której korzysta prawie 20 procent badanych.
Podróżując drogą lądową Polacy chętnie decydują się na wynajem samochodów (20 procent badanych). Około 10 procent respondentów przez internet rezerwuje bilety promowe.
Internauci w wieku do 24 lat preferują wypoczynek organizowany na własną rękę. Właśnie w tej grupie najwięcej osób rezerwuje noclegi w hotelach, wynajmuje domy, kupuje bilety czy wynajmuje jachty. Wśród osób wypożyczających samochody dominują osoby w wieku 25-44. Starsi internauci są najbardziej zainteresowani wypoczynkiem zorganizowanym, połowa z nich kupuje przez internet wczasy, a jedna czwarta wycieczki objazdowe.
Z pełną wersją raportu Interaktywnie.com można zapoznać się poniżej:
Możesz także pobrać plik: turinfo_20130625_raport.pdf
Wróć do strony głównej
Pełna wersja
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami