TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Wykorzystywanie trendów w kampaniach marketingowych m. in. popularność flash mobów, smartfonów i portali społecznościowych np. Facebooka czy YouTube pozwala na realizację celów biznesowych, ale też na pozytywny szum medialny i rozgłos związany z niestandardowymi formami promocji.
reklama
Trwa okres urlopów i jest to idealny czas na promowanie atrakcyjnych regionów turystycznych. Coraz częściej pozycjonowanie i linki sponsorowane to za mało by skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji. Branża turystyczna szczególnie powinna czerpać z nowych trendów i wykorzystać media społecznościowe w szczególności Facebook, który dociera do ogromnej liczby ludzi. Na początku 2014 roku liczba użytkowników Facebooka na całym świecie wynosiła prawie miliard osób.
Liczne organizacje działające na rynku turystycznym korzystają z promocji swoich produktów za pomocą nowych mediów. "Staramy się wkomponowywać nowe media w prowadzoną komunikację marketingową regionu pomorskiego. Działania te jednak powinny stanowić uzupełnienie realizowanego planu promocji a nie substytut. Wszystko zależy od grupy odbiorców do której chcemy dotrzeć i w oparciu o taką diagnozę dobierać najskuteczniejsze narzędzia promocji." - powiedziała Krystyna Hartenberger - Pater, dyrektor biura Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
Najważniejszym celem promocji poprzez media społecznościowe jest realizacja celów biznesowych klienta. W związku z tym aplikacja na rynek turystyczny musi być bezpośrednio związana z tematyką profilu i musi promować dany region turystyczny w nieinwazyjny sposób. Świetnie sprawdzają się aplikacje konkursowe czy w postaci quizów, bo dobrze przygotowane, skutecznie angażują fanów oraz zwiększają wirusowość i skuteczność kampanii.
Agencja Migomedia wdrożyła aplikację konkursową w ramach kampanii promującej egzotyczną wyspę Tahiti na Polinezji Francuskiej. Celem nadrzędnym było wypromowanie Tahiti jako atrakcyjnej destynacji na wypoczynek czy podróż poślubną. Użytkownicy oglądali zdjęcia bądź krótkie filmiki i następnie odpowiadali na pytania ze znajomości wyspy. Ponieważ fotografie w aplikacji konkursowej jak i te pojawiające się na bieżąco na profilu, były umiejętnie dobrane i same w sobie były piękne, oglądanie ich było czystą przyjemnością i wprawiającą w marzycielski nastrój rozrywką. Fani chętnie je komentowali i masowo udostępniali na swoich tablicach. O zaangażowaniu i wirusowości świadczy fakt, iż przez wiele miesięcy profil Tahiti figurował na wysokim 3 miejscu wśród wszystkich francuskich fan page’y o największym wskaźniku zaangażowania.
Większość firm przyznaje, że kampanie prowadzone w portalach społecznościowych działają i skutecznie uzupełniają przekaz. "Akcje dają możliwość wejścia w interakcję z odbiorcą. Aby komunikacja była skuteczna to na pewno musi być prowadzona stale i konsekwentnie ale również musi być wiarygodna czyli oparta o realnie dostępną ofertę tak aby nie zawieźć oczekiwań odbiorców, którzy z niej skorzystają. Ważne jest utrzymanie spójności komunikacji prowadzonej za pośrednictwem kilku kanałów, aktualność treści czy komunikatów jak również szybka reakcja na pojawiające się komentarze czy zapytania. Aby nad tym wszystkim odpowiednio panować należy zainwestować nie tylko w same aplikacje czy rozwiązania technologiczne ale przede wszystkim kadry czy outsourcing, które będą dedykowane koordynacji takich działań marketingowych." - dodała Hartenberger - Pater.
Warto wykorzystać ogromny potencjał portali społecznościowych takich jak np. Facebook czy YouTube. Wdrożonych zostało już kilkadziesiąt aplikacji na rynek turystyczny, które dobrze się sprawdzają. Wykorzystywanie trendów w kampaniach marketingowych pozwala m.in. na realizację celów biznesowych, ale też na wyróżnienie się na tle konkurencji i pozytywny rozgłos związany z niestandardowymi formami promocji. Należy również zaznaczyć, że promocja w mediach społecznościowych jest jedną z tańszych form aktywności, która przynosi duże efekty.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami