TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
KFC doczekał się konkurencji, choć być może to za dużo powiedziane. W Zakopanem powstał lokal łudząco przypominający znaną na całym świecie sieć KFC. Spółka Amrest, reprezentująca restaurację w Polsce zapowiedziała, że skieruje sprawę do sądu.
reklama
Podobieństw lokalu do oryginału jest wiele. W KFC wiodący slogan reklamowy brzmi: "so good", a w KFS: "very good". Nawet strona internetowa na pierwszy rzut oka wygląda identycznie. Wielu klientów amerykańskiego pierwowzoru daje nabrać się na łudząco identyczne logo KFS. W wersji z Krupówek występuje w nim starszy pan w czapce kucharskiej i krawacie. Jest on prawdopodobnie bratem bliźniakiem słynnego Colonela Sandersa, który jest twarzą i widnieje w logo KFC.
Mimo to różnic między KFC a KFS jest kilka. Klienci KFS mogą skorzystać z usługi dowozu na telefon, a lokal do ich dyspozycji pozostaje 24h/dobę.
Jak tłumaczy Maciej Szewczyk, właściciel KFS - nazwa restauracji to skrót od "kurczak, frytki, sałatka". Z kolei oryginalne KFC pochodzi od Kentucky Fried Chicken, czyli po polsku "smażony kurczak z Kentucky". Ponadto znak towarowy restauracji został zarejestrowany 14 maja tego roku w Urzędzie Patentowym. Jak mówi Szewczyk czuje się pewnie, bo skoro urzędnicy nie mieli nic przeciwko to znaczy, że pomysł nie godzi w niczyje interesy.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami