TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-04-17 - A może condo hotel?

Wraz z rozpoczęciem sezonu letniego wzrasta zainteresowanie kupnem apartamentów wakacyjnych. Osoby, które chcą nabyć taką nieruchomość powinny już na etapie planowania zakupu zdecydować czy w przyszłości apartament będą chciały wykorzystać jako miejsce zamieszkania, czy ma on jedynie przynosić zyski z najmu. Dlaczego? W kurortach dostępne są zarówno budynki mieszkalne, jak i condo hotele, w których apartamenty kwalifikowane są jako lokale użytkowe. W tych pierwszych możliwy jest stały pobyt. Drugie dedykowane są głównie inwestorom.

reklama


Oferta apartamentów nad morzem, w górach, czy w sąsiedztwie jezior jest w chwili obecnej bardzo szeroka. Według danych portalu InwestycjewKurortach.pl na rynku w sprzedaży znajduje się ok. 320 inwestycji, zawierających od kilu do kilkuset apartamentów. A ceny i mniejsze metraże apartamentów sprawiają, że lokum takie nie jest produktem dostępnym jedynie dla najbardziej zamożnych osób. Nowy lokal
w atrakcyjnie położonej miejscowości kupić można już za ok. 200 tys. zł.

Z roku na rok rośnie zainteresowanie nieruchomościami wakacyjnymi. Szczególnie, że stały się one alternatywną formą inwestowania. Myśląc o zakupie apartamentu wakacyjnego trzeba jednak już na wstępie dobrze zastanowić się w jakim celu planuje się zakup: by zarabiać na jego najmie, czy raczej jako własny second home, w którym za jakiś czas będziemy chcieli zamieszkać na stałe? Od tego bowiem zależy wybór konkretnej inwestycji. Zdecydowana większość dostępnych apartamentów zlokalizowana jest w budynkach o przeznaczeniu mieszkalnym. Lokale te mają 8 proc. stawkę VAT.

Osoby, które chcą kupić apartament wakacyjny raczej z myślą o zarabianiu, a jedynie od czasu, do czasu z niego skorzystać mogą zdecydować się na condo hotel. Inwestycje te klasyfikowane są jako budynki usługowe, przy zakupie apartamenty obłożone są 23 proc. stawką VAT. Proponowane poziomy zysków wahają się od 6 do 9 proc. w skali roku. To zazwyczaj nieruchomości o wysokim standardzie, w których lokale sprzedawane są w pełni wyposażone, nawet w meble, czy wykładziny. Budynki już na etapie projektowana przemyślane są jako obiekty komercyjne. Mają więc szerokie zaplecze usługowo-rekreacyjne: baseny, sale konferencyjne, siłownie, strefy dla dzieci, salony masażu i restauracje.

Condo hotele realizowane są w Polsce przez firmy, które od lat działają w obszarze nieruchomości i turystyki, jak m.in. kołobrzeski holding Zdrojowa Invest. A nawet w oparciu o standardy międzynarodowych sieci jak projekty pod marką Golden Tulip, które w swojej ofercie ma Qualia Development. - Oczywiście każda z firm z rynku condo hoteli udostępnia apartamenty ich właścicielom. Jednak tzw. pobyty właścicielskie mają zazwyczaj ograniczenia czasowe, nie mogą odbywać się w szczycie sezonu, czy w święta. Taki apartament to produkt inwestycyjny i musi na siebie zarabiać - podkreśla Grzegorz Kosiura. Fakt, iż deweloperzy z rynku condo w kurortach mogą pochwalić się wieloletnim doświadczeniem w najmie turystycznym niewątpliwie podnosi bezpieczeństwo wypłaty zysków.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com