TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2004-10-10 - Branża turystyczna potrzebuje świeżej krwi

Rosyjską branżę turystyczną coraz częściej nurtuje problem starzenia się kadry zarządzającej biurami turystycznymi.

reklama


Obecnie większość managerów, zarządzających rosyjskimi firmami turystycznymi to osoby, które rozpoczęły prace w tej branży na początku lat dziewięćdziesiątych. Praktycznie wszyscy oni startując, nie posiadali wykształcenia kierunkowego, tylko doświadczenie w sprzedaży imprez turystycznych, zdobyte w działających w tamtych latach biurach podróży Inturist lub Sputnik. Ci właśnie ludzie stworzyli od podstaw rosyjski rynek turystyczny. I nadal są najlepszymi zarządzającymi firmami turystycznymi.

Jednak coraz więcej z tych managerów, odchodzi z branży - szukają oni nowych wyzwań w innych gałęziach gospodarki, lub po prostu przechodzą na zasłużoną emeryturę. A młodej i dobrej kadry, która mogłaby wskoczyć na ich miejsce brakuje.

Turystyka wydaje się być idealnym biznesem - prostym i przyjemnym. Jednak wielu młodych, wykształconych managerów w ogóle nie bierze pod uwagę tej branży, planując swoje ścieżki kariery. Dzieje się tak dlatego, iż praca w turystyce charakteryzuje się sezonowością, nienormowanymi godzinami pracy w sezonie wysokim, i na dodatek jest niezbyt dobrze płatna. W efekcie wiele osób, które przez całe życie kształciło się na uczelniach przygotowujących do pracy w branży turystycznej, finalnie wybiera prace w innej dziedzinie gospodarki.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com