TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-12-11 - W świecie ambasadorów piwa dużo się dzieje

Na początku roku Kompania Piwowarska rozpoczęła program Ambasadorzy Piwa, którym objęła wszystkich pracowników firmy. Jednym z działań w ramach tej długofalowej akcji był konkurs "Cała prawda o piwie", który niedawno się zakończył. Cztery zwycięskie projekty zostaną wdrożone, zaś autorzy dwóch z nich pojadą na wycieczkę do Rzymu i browaru Peroni.

reklama


Od początku bieżącego roku trwa skierowany do wszystkich pracowników KP program Ambasadorzy Piwa. Zorganizowano już ponad 20 warsztatów, które objęły wszystkich pracowników firmy, czyli ok. 3200 osób. Uczestnicy szkoleń otrzymali "ściągawki" - praktyczne książeczki zawierające kompendium wiedzy przekazanej podczas zajęć, które dodatkowo można uzupełniać o nowe treści - oraz komplety szkła do ulubionego piwa.

Od lutego bieżącego roku funkcjonuje infolinia, za poÅ›rednictwem której można zgÅ‚aszać obserwacje z rynku. W kwietniu uruchomiona zostaÅ‚a aplikacja pozwalajÄ…ca sprawdzać wiedzÄ™ zespoÅ‚u KP na temat piwa. Codziennie po wÅ‚Ä…czeniu komputera pracownicy otrzymujÄ… pytanie ze znajomoÅ›ci historii, procesu produkcji i kultury piwa. Wszystkie te informacje zgromadzono na jednej platformie - specjalnej stronie w intranecie, pod postaciÄ… m.in. prezentacji, zdjęć i materiałów graficznych. W czerwcu pracownicy KP mieli okazjÄ™ wykorzystać swojÄ… wiedzÄ™ w praktyce, promujÄ…c w nadmorskich miejscowoÅ›ciach nowÄ… kategoriÄ™ produktu - LECH Shandy.

Najnowszą inicjatywą w ramach programu jest konkurs "Cała prawda o piwie". Od początku sierpnia pracownicy KP mogli zgłaszać projekty, które ich zdaniem przyczynią się do promowania kultury piwnej na zewnątrz i wewnątrz firmy.

- Zorganizowaliśmy konkurs, żeby razem znaleźć pomysły, jak podzielić się naszą wiedzą o piwie zdobytą dzięki programowi Ambasadorzy Piwa. Szczególnie zależy mi na tym, aby to były idee samych pracowników, które narodziły się wewnątrz organizacji, a nie to, co wymyśli i narzuci zarząd - mówi Rob Priday, prezes Kompanii Piwowarskiej.

Lider projektu Karolina Gierszewska dodaje: ZainspirowaÅ‚ nas jeden z pracowników KP, który przedstawiÅ‚ swój bÅ‚yskotliwy koncept zwiÄ…zany z kulturÄ… piwa. To nam uÅ›wiadomiÅ‚o, że w Kompanii Piwowarskiej pracujÄ… ludzie, którym chce siÄ™ myÅ›leć, dziaÅ‚ać i zmieniać rynek, bez wzglÄ™du na to, w jakim dziale i na jakim stanowisku pracujÄ…. DodatkowÄ… korzyÅ›ciÄ… z konkursu byÅ‚a integracja pracowników, wymiana wiedzy i doÅ›wiadczeÅ„.

Projekty musiaÅ‚y speÅ‚niać dwa warunki: nawiÄ…zywać do produktów KP lub SABMiller i być aktualne, czyli odpowiadać na bieżące potrzeby i wyzwania. ZgÅ‚aszajÄ…c projekt, należaÅ‚o szczegółowo opisać jego cel, przebieg i sposób ewaluacji, ponadto okreÅ›lić czas realizacji i koszty. Takich zgÅ‚oszeÅ„ napÅ‚ynęło do konkursu 61 - w tym dwa zaledwie 1,5 godziny po jego oficjalnym ogÅ‚oszeniu! - przygotowanych w sumie przez 105 osób. CzÅ‚onków wszystkich zespołów projektowych nagrodzono kompletami szklanek do piwa Książęce oraz jubileuszowÄ…, litrowÄ… butelkÄ… piwa Pilsner Urquell.

WÅ›ród nadesÅ‚anych zgÅ‚oszeÅ„ byÅ‚o wiele doskonaÅ‚ych pomysłów, jednak trzeba byÅ‚o wybrać najlepsze z najlepszych. 6-osobowe jury - w którego skÅ‚adzie znaleźli siÄ™ m.in. Krzysztof Kaczmarek, dyrektor ds. rozwoju organizacji sprzedaży, oraz RadosÅ‚aw Pawlak, dyrektor ds. innowacji marketingowych - wyÅ‚oniÅ‚o siedem finaÅ‚owych projektów, których twórcy zostali zaproszeni do osobistej prezentacji przed zarzÄ…dem. Do realizacji wybrano Å‚Ä…cznie cztery inicjatywy, a autorzy dwóch najlepszych w nagrodÄ™ pojadÄ… do WÅ‚och, gdzie czeka ich zwiedzanie Rzymu i browaru Peroni należącego do SABMiller. Pozostali finaliÅ›ci zostanÄ… nagrodzeni krajowymi wycieczkami.

Monika Wojnowska-Kubacka, kierownik kanału sprzedaży w KP i członek zwycięskiego teamu, nie kryje radości: Niezwykle cieszę się z wygranej i już nie mogę się doczekać wyjazdu! Ale największą satysfakcję mam z tego, że nasz pomysł został tak wysoko oceniony i stanie się częścią strategii firmy.

Ten konkurs pokazał, że w Kompanii Piwowarskiej każdy ma szansę się wykazać i wpływać na losy firmy, nawet osoby, które pracują tutaj zaledwie kilka miesięcy - bo właśnie ich projekt będzie realizowany - podsumowuje Karolina Gierszewska.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com