TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
PKP Intercity przygotowuje się do sezonu letniego. W czerwcu obniży ceny biletów na niektórych odcinkach i zwiększy liczbę wykorzystywanych wagonów do 1600. Przewoźnik rozwija sprzedaż biletów przez biletomaty i internet. Dzięki wcześniejszemu zakupowi pasażerowie mogą zaoszczędzić, a spółka ma szansę lepiej dostosowywać zestawienie pociągów do zapotrzebowania podróżnych.
reklama
Kolejki w szczycie sezonu mają zmaleć także dzięki systemom zarządzania. Został on na razie wprowadzony na dworcu Warszawa Centralna. Według Malinowskiego zbiera on wiele pochwał i faktycznie wpłynął na skrócenie czasu oczekiwania do kasy. Wkrótce podobne systemy zarządzania kolejką mają pojawić się na innych dużych dworcach w Polsce.
Malinowski dodaje, że coraz więcej pasażerów decyduje się na zakup biletu przez internet, telefon komórkowy lub biletomat, których w całym kraju jest już 140 i będzie ich przybywać.
Pasażerowie mogą kupić przez internet bilety na wszystkie połączenia krajowe PKP Intercity, jak również na połączenia międzynarodowe w kierunku zachodnim. Jak dodaje Malinowski, biletu nie trzeba już drukować - kontrolerzy mogą sprawdzić bilet wyświetlany na ekranie smartfona, laptopa lub tabletu. We wszystkich pociągach można płacić kartą.
Dzięki sprzedaży biletów z wyprzedzeniem PKP Intercity będzie mogło lepiej zarządzać zestawieniami pociągów i dostosowywać się do faktycznego zapotrzebowania.
- PKP Intercity na sezon letni przygotowuje jak największą liczbę wagonów. Nasz plan przygotowania wagonów na sezon letni to jest 1600 wagonów i to powinno zabezpieczyć potrzeby przewozowe w okresie wakacji - przewiduje Malinowski.
1600 wagonów na lato to o 300 więcej niż spółka wykorzystywała w codziennym ruchu w grudniu.
Rozmowa z Januszem Malinowskim, prezesem zarządu PKP Intercity
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami