TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-02-23 - Zawód recepcjonisty przejdzie do lamusa?

Wyobraźmy sobie, że meldujemy się w hotelu, a tu ku naszemu zdziwieniu zamiast recepcjonisty wita nas ekran komputera zwany PURO Concierge. Za pomocą tzw. panelu rezerwacyjnego samodzielnie wyszukujemy numer swojej rezerwacji, dokonujemy opłaty, a następnie z bagażem udajemy się do pokoju. To zaleta nowej sieci PURO Hotels, działającej tylko w Polsce. Jej twórcą jest norweska grupa kapitałowa Genfer.

reklama


Pomysł zrodził się może nie z potrzeby serca, ale luksusu w przystępnej cenie. "Smart & Easy", tak bowiem brzmi filozofia inwestora.

Pierwszy taki obiekt powstał we Wrocławiu. Już na wiosnę u zbiegu ulic Pawiej i Ogrodowej rusza budowa drugiego takiego hotelu w Polsce, w stolicy Małopolski, w Krakowie. Kolejne powstaną w Poznaniu, w Warszawie oraz w Gdańsku.

Obiekt nie posiada siłowni, basenu, ani spa. W miejsce typowej restauracji powstanie samoobsługowy bar ze śniadaniami, przekąskami i napojami dostępny przy użyciu specjalnej karty magnetycznej. Na gości czekają pokoje dwuosobowe, sterowane automatycznie za pomocą panelu dotykowego zamontowanego w ścianie. Co daje możliwość indywidualnego dopasowania koloru i natężenia oświetlenia led, zarządzania klimatyzacją. Prysznic, łózko, ściany - sterowane automatycznie. Wszystko naszpikowane elektroniką, która ma zastąpić ludzi. Komunikację ma ułatwić bezpłatny dostęp do szerokopasmowego internetu, darmowe rozmowy międzynarodowe, a także możliwość podłączenia własnego sprzętu elektronicznego do 40-calowego telewizora. Architektura hotelu także ma być imponująca. Przeszklone pokoje, będą wprost wychodzić na ulicę.

Do dyspozycji gości całą dobę jest consierge, który jednak nie spełniła swojej tradycyjnej roli. W inteligentnym hotelu PURO jego zadaniem jest doradzenie klientom, gdzie zjeść dobrą kolację, jak spędzić wieczór i co warto zwiedzić w mieście.

Inwestycja w Krakowie ma być gotowa pod koniec 2013 roku. Pierwszy hotel samoobsługowy w Polsce pochłonął 35 mln złotych.

Jak zdradza Michał Hincz z warszawskiego biura projektowego B`ART - To będzie obiekt samoobsługowy o standardzie trzygwiazdkowym. Goście będą tu mogli wygodnie wypoczywać i pracować.

Atutem nowej ery hoteli bez wątpienia jest redukcja kosztów zatrudnienia, co pozwala skoncentrować się na podstawowej funkcji, jaką jest nocleg w luksusowych warunkach za przystępną cenę. Polityka cenowa PURO zbliżona jest do systemu rezerwacji tanich linii lotniczych.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com