TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2011-03-22 - Sfinks Polska ma się coraz lepiej?

Sfinks Polska - zarządzający sieciami Sphinx, Wook i Chłopskie Jadło - osiągnął w 2010 r. przychody skonsolidowane w wysokości 161,6 mln zł. Grupa w ubiegłym roku poprawiła wynik netto o 42% i wynik operacyjny o 32%. Największa poprawa, o blisko 80%, dotyczyła wyniku brutto na sprzedaży grupy, co oznacza zredukowanie w 2010 r. straty do -3,7 mln zł z poziomu -17,8 mln zł odnotowanego rok wcześniej. Poprawa sytuacji Sfinksa była widoczna zwłaszcza w drugim półroczu 2010 r., kiedy restauracje zaczęły przynosić wyższą sprzedaż, a jednocześnie uwidoczniły się pierwsze efekty restrukturyzacji.

reklama


Grupie udało się m.in. zredukować stratę netto, odnotowując w 2010 r. -36,9 mln zł w porównaniu z -63,5 w 2009 r. Redukcja skonsolidowanej straty dotyczy też poziomu operacyjnego: do blisko -28 mln zł w 2010 r. z niemal -41 mln zł w 2009 r. Choć wyniki za 2010 r. świadczą o stopniowej poprawie, to jednak na sytuację Grupy Sfinks nadal rzutują negatywne skutki wydarzeń z lat 2008 i 2009. W związku z tym ubiegłoroczne wyniki zostały obciążone m.in. przez nierozpoznane wcześniej koszty, które dotyczyły głównie wspomnianego okresu. Spółka poniosła ponadto koszty likwidacji majątku lub utraty jego wartości, związane głównie z zamknięciem niektórych restauracji, tj. lokalizacji trwale nierentownych. Na wynikach za cały rok zaważyły także niższe od spodziewanych przychody z pierwszego półrocza 2010 r., które były efektem m.in. zdarzeń losowych, takich jak przedłużająca się, ostra zima, żałoba narodowa czy wiosenno-letnie powodzie.

Jak mówi Mariola Krawiec-Rzeszotek, prezes Sfinks Polska - Odnotowana poprawa rentowności to owoc prowadzonej restrukturyzacji, a coraz lepsze wyniki grupy świadczą o tym, że droga jaką obraliśmy jest właściwa, choć jej efekty uwidocznią się w pełni dopiero w nadchodzących kwartałach. Tymczasem z satysfakcją przechodzimy z etapu porządkowania i restrukturyzacji do fazy rozwoju. Ten rok oraz kolejne lata będą w Sfinksie oznaczały już realizację założeń strategii rozwoju, w tym nowe otwarcia, zarówno pełnowymiarowych restauracji w segmencie casual dining, jak i lokali typu express - zapowiada prezes Sfinksa.

Plan inwestycyjny Sfinks Polska na 2011 r. przewiduje otwarcie w ramach sieci Sphinx i Wook ok. 40 restauracji. Nowe otwarcia, a także inne inwestycje mają umocnić pozycję rynkową grupy. Zostaną zrealizowane m.in. dzięki przewidzianym na ten rok emisjom, które zostały zatwierdzone przez akcjonariuszy podczas niedawnego NWZ. Nowe emisje są także kluczowym elementem porozumienia z bankami kredytującymi Sfinksa, zmierzającego do oddłużenia spółki i, w efekcie, umożliwienia jej dalszego, płynnego rozwoju.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com