TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Sieć lokali fast food, firma McDonald's zanotowała spadek sprzedaży.
reklama
W Stanach Zjednoczonych poziom sprzedaży zmniejszył się o 1.5%, natomiast w Europie sprzedaż zmalała o 1%. To właśnie Stary Kontynent jest dla sieci kluczowym terenem działania, gdyż koncentruje się tu ponad 40% sprzedaży.
Firma swoje wyniki poprawiła w Azji i Afryce. W sumie na tych kontynentach sieć wypracowała ponad 7 mld dolarów zysku.
Taki obrót sprawy nie cieszy inwestorów, którzy działają na giełdzie, ponieważ McDonald's osiągnął wynik o 110 mln dolarów mniejszy niż początkowo zakładano. W ostatnim czasie kurs firmy spadł o 6%. Akcje spółki taniały średnio o 2%.
Zdaniem dyrektora operacyjnego spółki Tim'a Fenton'a spadek sprzedaży to efekt za szybko wprowadzonych zmian. "Nasze menu jest zbyt skomplikowane. Wprowadziliśmy zbyt szybko za dużo produktów i ludzie trochę się w tym pogubili. Tylko w zeszłym roku McDonald's wprowadził pięć nowych hamburgerów w ramach promocji Dollar Menu&More, a na liście nowych produktów oferowanych w restauracjach pojawiły się m.in. skrzydełka Mighty Wings, kanapki McWrap, burrito ze stekiem i jajkiem, rybne kuleczki McBites, kanapki ze stekiem, Grilled Onion Cheddar czy Hot'n'Spicy McChicken." - wyjaśnił.
Tego typu zmiany nie zachęciły klientów do spożywania proponowanych nowości. Większość osób wybiera klasyczne propozycje, a nowości nie spodobały się klientom firmy.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami