TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-10-16 - Serwisy grupowe tracą

Portale grupowych sprzedaży tracą użytkowników, wynika z najnowszych sondaży. Czyżby emocję związane z zakupami za pół ceny opadły, a klienci zrozumieli, że nic za darmo?

reklama


Groupon, jeden z najpopularniejszych serwisów zakupowych traci zainteresowanie w Polsce systematycznie od lutego bieżącego roku. Jak pokazują dane Megapanelu PBI/Gemius największy zasięg osiągnął w dwóch pierwszych miesiącach tego roku. Kolejne miesiące przynoszą straty, w odniesieniu do analogicznych okresów z 2011. W sierpniu serwis odwiedziło jedynie 2,27 mln real users, czyli 1,1 mln mniej niż w lutym br., a 1,4 mln mniej niż przed rokiem.

Mimo to, jak zapewnia dyrektor operacyjny Groupon Polska Andrzej Murawski firma notuje systematyczny wzrost sprzedaży. Większe znaczenie ma liczba sprzedanych ofert, niż odsłon portalu. Klienci coraz chętniej korzystają z rozsyłanych newsletterów oraz takich kanałów informacyjnych jak media społecznościowe. Strona internetowa pełni już tylko rolę transakcyjną - podkreśla szef Groupon Polska.

Podobną dynamiką charakteryzuje się drugi popularny serwis zakupów grupowych Gruper.pl. W ciągu roku liczba użytkowników tego portalu systematycznie spada. W styczniu odnotowano 1,4 mln użytkowników, cztery miesiące później było ich już niewiele ponad milion, podczas gdy w sierpniu jedynie 815 tysięcy.

Przyczyną spadku odsłon portalu może być zmniejszenie liczby ofert prezentowanych w serwisie. Z uwagi na niestabilną sytuację gospodarczą i m.in. ostatnie upadki biur turystycznych serwis zaostrzył kryteria weryfikacji kontraktów. W efekcie liczba ofert spadła o 15 procent.

W dobie popularności serwisów grupowych należy stawiać na jakość, a nie ilość.

Citeam.pl Grupy Allegro, utrzymuje liczbę odwiedzin na poziomie 1,1-1,5 mln użytkowników miesięcznie. Liczba ofert w tym roku wzrosła dwukrotnie, a poziom sprzedaży zwiększył się o niemal 70 procent.

HappyDay.pl odnotował nieznaczny spadek odwiedzin swojej witryny internetowej. W maju serwis odnotował 190 real users i 745 tys. odsłon, w czerwcu - 140 tys. real users i 610 tys. odsłon, w lipcu - 170 tys. RU i 760 tys. odsłon, a w sierpniu - 145 tys. RU i 605 tys. odsłon. Mimo tak trudnego sezonu w branży turystycznej przedstawiciele serwisu uważają, że zawężenie oferty to strzał w dziesiątkę. Co ważne portal ma w planach dalszą ekspansję zakupów grupowych wycieczek.

Za przyczynę spadku liczby odwiedzających serwisy grupowe należy uznać przede wszystkim spadek zainteresowania zakupami grupowych. Jak pokazały ostatnie badania klienci skarżą się na jakość i dostępność świadczonych usług zakupionych na platformach internetowych. Ponadto 15 proc. zakupionych ofert pozostaje niezrealizowanych, z czego ponad połowa kuponów (56 proc.) jest niewykorzystana właśnie z powodu braku dostępności miejsc w dogodnym dla klienta terminie, a 21 proc. to kupony anulowane przez organizatora.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com