TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
W większości przypadków pracownicy stołecznych pizzerii nie mieli oporów przed sprzedawaniem alkoholu osobom wyglądającym na nieletnie bez pytania o dowód osobisty - tak wynika z badania Stowarzyszenia "RoPSAN - Rodzice Przeciwko Sprzedaży Alkoholu Nieletnim".
reklama
Kontrola objęła 15 pizzerii w czterech warszawskich dzielnicach: Śródmieście, Mokotów, Ursynów i Praga Południe.
Prezes stowarzyszenia Bogusław Prajsner powiedział, że pizzerie to lokale gastronomiczne, do których chętnie uczęszczają osoby młode. Zaznaczył, że średnia wieku pracowników tych miejsc wynosi 26 lat.
Podstawieni klienci, wyglądający na mniej niż 18 lat próbowali dwukrotnie kupić alkohol w wybranym lokalu. W trakcie pierwszej próby, jeśli pracownik pizzerii był gotów sprzedać alkohol bez pytania o dowód tożsamości interweniował podstawiony świadek, który zwracał uwagę sprzedawcy. W niektórych przypadkach świadek prosił o rozmowę z managerem lokalu.
Po dwóch tygodniach ten sam lokal był ponownie odwiedzany przez podstawionego klienta - znowu osobę, która nie wyglądała na 18 lat i próbowała kupić alkohol.
Na 30 kontroli, tylko w 10 przypadkach zażądano okazania dowodu tożsamości. Tylko w jednym spośród 15 badanych lokali audytorzy dwukrotnie byli proszeni o pokazanie dokumentu potwierdzającego wiek. W 63 proc. przypadków zwrócenie uwagi przez świadka odniosło skutek i sprzedawca rezygnował ze sprzedaży.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami