TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
W nadchodzących trzech latach wszyscy przewoźnicy lotniczy chcą zainwestować w systemy informatyczne, które pozwolą na lepsze poznanie pasażerów i dostosowanie oferowanych usług do ich potrzeb - tak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę SITA.
reklama
Wszystkie linie lotnicze planują inwestycje w rozwiązanie Business Intelligence wspomagające podejmowanie decyzji i dostarczające informacji o klientach. Jeszcze w ubiegłym roku, jedna firma na pięć, w ogóle nie brała takiej opcji pod uwagę. Obecnie aż 97 proc. przewoźników chce wprowadzić usługi mobilne dla klientów oraz uskutecznić personalizację oferty.
Analitycy twierdzą, że nowe rozwiązania zwiększą sprzedaż przez bezpośrednie kanały z 54 do 67 procent. Zmianie ma ulec także sposób dostarczania usług podróżnym.
"Widzimy silną potrzebę poprawy wyników finansowych za pomocą narzędzi zapożyczonych z branży handlowej, w tym indywidualnego podejścia do klienta. Prawie trzy czwarte linii lotniczych nadaje wysoki priorytet rozwiązaniom Business Intelligence w zakresie marketingu i sprzedaży. Plany inwestycyjne pokazują, że przyszłość branży lotniczej to bardziej inteligentne rozwiązania, mobilność i personalizacja usług" - komentuje dyrektor generalny SITA Francesco Violante.
Od trzech lat usługi mobilne znajdują się na szczycie inwestycji planowanych przez przewoźników. Do 2016 roku 90 procent linii lotniczych chce sprzedawać bilety za pomocą telefonów komórkowych. Do tego czasu udział sprzedaży mobilnej ma osiągnąć 10 procent, co stanowi ponad 70 mld dolarów. Dzięki rozwojowi technologii mobilnych prognozowany jest spadek sprzedaży pośredniej przez GDS z 46 do 33 procent.
Obecnie aplikacje służące do odprawy oferuje 61 procent przewoźników i 65 procent wyszukiwarek lotów. W ciągu najbliższych trzech lat zwiększy się ilość linii oferujących aplikacje za pomocą których będzie można np. złożyć raport o zagubionym bagażu, dokonać ponownej rezerwacji lotu czy ocenić jakość usług.
Do 2016 roku ponad 80 procent linii lotniczych zapewni mobilne karty pokładowe na bazie własnych aplikacji. Obecnie takie rozwiązanie proponuje 53 procent przewoźników, Liczba linii dostarczających karty pokładowe przez zewnętrzne aplikacje, takie jak Apple Passbook, Google Now czy Samsung Wallet.
Największym wyzwaniem dla wdrażających usługi mobilne przewoźników jest tempo zmian technologicznych, zbyt duża liczba platform i problem z integracją systemów. Chęć do inwestycji jest pochodną niezadowolenia z dotychczasowych rozwiązań. Tylko 9 procent linii uznało, że jakoś aktualnie otrzymywanych danych jest wystarczająca.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami