TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2011-08-16 - British Airways wprowadza nowości do pokładowego menu

British Airways postanowiło wzbogacić doznania smakowe swoich gości. W podniebnej karcie znalazły się nowe dania.

reklama


Propozycja Hestona Blumenthala - światowej sławy kucharza, by do menu pokładowego włączyć dania przygotowane ze składników bogatych w umami, czyli tak zwany piąty smak, który naturalnie występuje w takich produktach jak jadalne algi, parmezan, makrela czy pomidory zmieniła na dobre menu British Airways. Wynikiem tej kuchennej rewolucji, jest kilka zupełnie nowych dań w karcie - m.in. łosoś duszony w marynowanym koperku, podawany z sałatką z fasoli i pieczoną papryką w sosie ogień Toskanii, grillowane śródziemnomorskie warzywa podawane na chlebie Monoucher razem z pesto, czy carpaccio z wołowiny z serem Twyham Grange w balsamicznym syropie figowym.

Smak umami, czyli najprościej mówiąc - najbliższy pikantnemu, uatrakcyjnia doznania na dużych wysokościach, co potwierdza wiele badań prowadzonych między innymi przez związki alpinistyczne. Otóż, znajdując się na dużej wysokości, nasze receptory smakowe działają nieco inaczej, co związane jest między innymi z różnicą ciśnień. Nasza zdolność rozpoznawania smaku może się zmniejszyć nawet o 30%, co sprawia, że to, co smakuje nam na ziemi, traci na swojej atrakcyjności podczas podróży samolotem. Dlatego wiele dań serwowanych na pokładzie wydaje nam się zupełnie pozbawionych smaku, wręcz jałowych, mimo że w rzeczywistości wcale nie musi tak być. Potwierdzeniem tego jest historia grupy alpinistów, którzy w czasie wyprawy na Mount Everest zjedli kilkumiesięczny zapas pieprzu kajeńskiego (ok. 2,5 kg) w ciągu kilku pierwszy tygodni.

- Nasze nowe menu, którego dania bazują na smaku umami, zwanym też piątym smakiem, może wydawać się nieco ostre - dużo tu pomidorów, przypraw, takich jak pieprz, czy papryka, często pojawia się cierpki w smaku parmezan, czy sery pleśniowe. Jednak na dużej wysokości zmysł smaku trochę słabnie, dlatego by zachować wyrazistość i wyjątkowy charakter dań, nasi kucharze zdecydowali się włączyć nowe produkty umami do naszej pokładowej kuchni - mówi Anna Ingham-Grant, British Airaways Commercial Manager Europy Środkowo-Wschodniej.

O wybór odpowiednich win do pokładowych posiłków dba mistrz kiperski i sommalierski - Andrew Sparrow. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy British Airways zaserwowało na pokładach swoich samolotów 69 500 butelek szampana, 79 500 butelek białego wina i 86 300 wina czerwonego. Ponadto, w samej poczekalni BA na Heathrow podano 75 000 butelek szampana, 38 000 butelek wina białego i 29 000 czerwonego - co ciekawe, według statystyk sprzedaży wina, po białe wino chętniej sięgamy w przestworzach, natomiast czerwone wino pijemy by zrelaksować się przed podróżą.

Nowe menu British Airways jest dostępne na pokładach brytyjskich linii lotniczych od lipca 2011.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com